خبرهای ضد و نقیض از کشته شدن ابوبکر الغدادی در رقه سوریه

وزارت دفاع روسیه تصویری را منتشر کرده که یک روز پس از حملۀ جنگنده های روسی به جنوب رقه گرفته شده است، حمله ای که گمان می شود ابو بکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در آن کشته شده باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت دفاع روسیه تصویری دیگر از همان منطقه هم منتشر کرده است که دو هفته قبل از حمله، گرفته شده است.

مقایسۀ دو تصویر نشان می دهد که حملات بامداد ۲۸ می سبب انهدام ۴ خانه در آن منطقه شده است. اما ساختمان های مجاور از جمله یک مسجد، آسیبی ندیده اند.

وزارت دفاع روسیه مشخصات منطقه ای را که هدف قرار گرفته منتشر نکرده است.

بر اساس بیانیۀ رسمی وزارت دفاع روسیه، این حمله ده دقیقه، یعنی از ۰۰:۳۵ تا ۰۰:۴۵ دقیقۀ بامداد یکشنبه ۲۸ می، به طول انجامیده است و در جریان آن ۳۰ فرماندۀ داعش و محافظان آن ها که شمارشان به ۳۰۰ نفر می رسید، کشته شده اند.

بر اساس بیانیۀ وزارت دفاع روسیه، برنامه ریزی برای این حمله زمانی آغاز شد که نیروهای نظامی روسیه در سوریه «اطلاعاتی دریافت کردند که نشان می داد جلسه ای در حومۀ جنوبی رقه تشکیل خواهد شد که شماری از رهبران داعش در آن شرکت خواهند کرد».

بر اساس اطلاعاتی که وزارت دفاع روسیه بدست آورده، سران داعش و اعضای آن در جلسه نظامی مذکور گردهم آمده بودند تا نقشه خروج از شهر رقه از طریق گذرگاه جنوبی آن را بررسی کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *