تل اویو: کمپین دیپلوماتیک تقویت روابط با کشور های عربی با برنامه ی فشرده

201621592951494روزنامه ی “فایننشال تایمز” انگلیسی به نقل از منابع عالی رتبه ی سیاسی رژیم اسرائیل درباره برگزاری یک کمپین دیپلوماتیک ایجاد منافع مشترک استراتژیک با کشورهای عربی، افریقایی و اروپایی توسط ناتانیاهو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خارومیانه به نقل از “رای الیوم” برخی از اعضای حکومت رژیم غاصب اسرائیل سعی دارند از شایعات واهی که بعضی از کشورهای عربی منتشر میکنند به ویژه با وجود بحران های سوریه، عراق و یمن استفاده کرده و به عادی سازی روابط با کشورهای عقب افتاده که به تازگی رژیم اسرائیل انها را کشورهای معتدل مینامد، بپردازد.

همچنین روزنامه ی انگلیسی نوشت که دوری گولد، وزیر خارجه ی رژیم اسرائیل، ادعا کرده که نگاه کشورهای عربی به خاورمیانه مشابه نگاه رژیم اسرائیلی میباشد. به علاوه بعد از حمله های مکرر داعش به اروپا تل اویو تجربه و مهارتش را در مبارزه با تروریسم به کشورهای اروپایی منتقل میکند و در عین حال به عادی سازی روابط با کشورهای منطقه میپردازد. و افزود: اسرائیل با روشنفکری به مصر اجازه داد که نیروهای خود را در منطقه سینا مستقر کند درحالیکه این مسئله مخالف توافق های بین دو کشور به ویژه پیوست امنیتی توافق صلح معروف به توافق “کمپ دیوید” است.

مدیر کل وزارت خارجه ی رژیم اشغالگر اسرائیل مدعی بود که اگر همکاری رژیم با کشورعای عربی در مسائل امنیتی از جمله داعش و گروه های تروریستی نبود، اشوب های منطقه به مناطق دیگر جهان سرایت میکرد.

به علاوه روزنامه ی فایننشال تایمز توضیح داد تغییر چینش روابط دیپلوماتیک توسط گولد که مدت زیادی مشاور ناتانیاهو بود، با انتقادات هم پیمانان اسرائیل در امریکا و اروپا از عملکرد اسرائیل در قضیه ی فلسطین و گسترش اشغال کرانه ی باختری، کار اشنایی است.

روزنامه به نقل از منابع عالی رتبه اسرائیلی با اشاره به دیدار اخیر انور العشقی،افسر بازنشسته عربستانی و تعدادی از دانشگاهیان با گولد، اضافه کرد بعضی از کشورهای عربی منطقه خلیج فارس بدلیل ترس از خشم مردم سعی در مخفی کردن ملاقات ها دارند و توضیح داد که العشقی مقام رسمی در حکومت عربستان ندارد ولی سفرش به قدس اشغالی توجهات منطقه را، بر اساس گفته اش، جلب کرد. و ادامه داد: سفر انور العشقی پس از سفر ماه گذشته ی وزیر خارجه، سامح شکری، به فلسطین پس از ۹ سال صورت گرفت.

همچنین روزنامه تاکید کرد که با وجود تلاش رژیم برای استفاده از ایران و تهدیدات داعش، برخی مسوولین اسرائیلی در توانایی تل اویو در حل قضیه ی فلسطین شک دارند و اکثریت انان مخالف اقدامات صلح فرانسوی هستند زیرا معتقدند مذاکرات را پیچیده تر میکند.

Author

About Author