تجمع طلاب ولایت قم در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم

تجمع بزرگ طلاب و روحانیون حوزه علمیه روز سه شنبه ( ۱۶ سنبله ) در حمایت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در ولایت قم کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این تجمع باشکوه که توسط روحانیون حوزه ی علمیه شکل گرفت بر ضرورت آزادی بیان و رفع سرکوب های سیاسی که توسط دژخیمان آل خلیفه صورت گرفته است تأکید شد.

وقایع دردناک فشار و سرکوب مردم بیدار و مقاوم بحرین در سکوت و خفقان حاکم بر مجامع حقوق بشری همچنان ادامه دارد و موج بازداشت ها و هتک حرمت بزرگان دینی به ویژه آیت الله شیخ عیسی قاسم نشان از اوج مظلومیت مردم آزادیخواه این کشور است.

شیخ “عبدالله الدقاق”، یکی از علمای بحرین، که در این نشست حضور داشت گفت: ما در شهر فقه و فقها جمع شدیم تا مردم مظلوم بحرین و فقیه مجاهد، شیخ عیسی قاسم، را یاری کرده و باطل کردن شناسنامه ی ایشان را توسط حکومت بحرین محکوم نماییم.

وی همچنین اضافه کرد: حوزه علمیه قم در اولین روزهای سال تحصیلی اعلام میکند که شیخ عیسی قاسم دارای مرتبه رفیع علمی و معنوی در جامعه و جایگاهی در قلب ازادگان عالم است و حوزه ی علمیه باید در مسئله ی باطل کردن شناسنامه و رفتار نامشروع حکومت بحرین با ایشان دخالت کند. و حکومت بحرین باید خواسته های مردم را در مورد اصلاحات و حقوق شهروندی تامین کند.

در این میان حجه الاسلام اختری رئیس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام گوشزدی به حاکمان خلیج فارس داشتند و تأکید کردند که مسیر حکومتی دژخیمان آل خلیفه همانند صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق خواهد بود.

شایان ذکر است که با گذشت ۵ سال از انقلاب بحرین که حکومت سعی دارد آنرا سرکوب کند و علی رغم تلاش جدی و قوانین سختگیرانه، فریادهای ملت بحرین همچنان شنیده میشود و حکومت با سرکوب مردم و تلاش برای دستگیری مخالفین و حذف آنها از صفحه سیاست میخواهد شعله های آتش انقلاب را خاموش کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *