بشار در دیدار با وزیر خارجه عمان بر استمرار مبارزه با تروریسم تاکید کرد

وزیر خارجه عمان با بشار اسد دیدار کردبشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دیدار با بن علوی وزیرخارجه عمان راه حل سیاسی بحران این کشور را استمرار مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  بشار اسد در این دیدار گفت که از بین بردن تروریسم به موفقیت هرگونه روند سیاسی در سوریه کمک می‌کند. رئیس‌جمهور سوریه همچنین اعلام کرد که ملت سوریه قدردان مواضع سلطنت عمان هستند. بشار اسد از تلاشهای عمان برای کمک به مردم سوریه نیز استقبال کرد.

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان نیز در این دیدار گفت که پادشاهی عمان به حفظ وحدت سوریه و ثبات آن علاقمند است و برای یافتن راه حل بحران این کشور تمام تلاش خود را به کار می‌بندند.

سفر وزیر خارجه عمان به سوریه در حالی صورت گرفته است که سوریه طی روزهای گذشته در کانون توجه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است. این نشست بعد از گفتگوهای چهارجانبه بی نتیجه در وین و مذاکرات اسد و پوتین صورت گرفته است.

عمان اولین کشور شورای همکاری خلیج فارس است که بعد از گذشت چندین سال ناآرامی‌های سوریه یک مقام بلندپایه از آن به این کشور سفر کرده است. این کشور همیشه نشان داده است که سیاست‌های مستقل، منطقی و درچارچوب منافع کشورهای منطقه را در پیش گرفته و هیچگاه دنباله رو سیاست‌های ماجراجویانه و جنگ طلبانه عربستان و قطر نبوده است.

عمان هرگز از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت نکرده و همواره بر حل صلح‌آمیز بحران کشورهای منطقه بویژه سوریه تاکید کرده است.

بحران سوریه و نبردهای ارتش این کشور با گروه‌های تروریستی بعد از ورود روسیه و حملات هوایی این کشور علیه مواضع تروریست‌ها وارد مرحله جدیدی شده است.

Author

About Author