باز هم خیانت آمریکا اما این بار به کردهای سوریه!

باتوجه به از جان گذشتگی نیروهای کرد برای مقابله با داعش و دستاوردهای نه چندان کم آنها و با وجود اینکه این نیروها تنها عامل موثر در مقابله با این گروه تروریستی محسوب می‌ شدند ، اما رخدادهای اخیر نشان می‌دهد که با پیوستن ترکیه به مبارزه علیه داعش، این نیروهای کرد هستند که آماج بیشترین حملات قرار گرفته‌اند.

farhangnews_154478-447085-1446355295

اما تحولات دیگری نیز به تازگی درباره داعش رخ نموده است: آمریکا به نظر به دنبال کوتاه کردن دست شبه نظامیان کرد یا حتی خیانت به آنهاست؛ سربازانی که تنها نیروی مبارز در جنگ علیه داعش محسوب می‌شوند.

این در حالی است که جون بایدن معاون رئیس ریاست جمهوری آمریکا امروز به آنکارا سفر کرد و با مسئولان بلندپایه حکومت اردوغان دیدار کرد. این سفر بایدن برای آرام کردن فضا و کاهش تنشی است که اخیرا در اظهارات مسئولان ترکیه درباره موضع‌گیری واشنگتن در قبال تلاش کودتا مشاهده شده است. وی که کشورش در ایام کودتا در ترکیه موضعی شایسته در قبال ترکیه نگرفته بود ، اما حالا پس از دو ماه آن را محکوم میکند!!

از طرفی نیز بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: با آمریکا درباره خروج کردها از مناطق غرب رود فرات و شهر منبج به توافق رسیده ایم و این پیام اصلا برای کردهای شمال سوریه خوشایند نیست .

آمریکا که در عملیات منبج علیه داعش کردها را حمایت میکرد، امروز حملات تروریست ها را علیه داعش و کردها تأیید میکند و به نوعی از سیاست ترکیه در برابر این گروهها حمایت می کند و الحق که ایالات متحده در منطقه سیاست مکارانه ای را قبال سایر گروهها و کشورهای منطقه را دنبال می کند.

به نظر می رسد آمریکا با فرستادن جو بایدن به ترکیه قصد دارد به مقامات این کشور وعده های جدیدی داده و اتحاد و همکاری جدیدی را که بین روسیه، ایران و ترکیه بوجود آمده را برهم بزند.

Author

About Author