اعتراض گسترده مردم یمن به تجاوز نظامی عربستان

همزمان با دومین سالگرد تجاوز نظامی عربستان به یمن، مردم این کشور با راه اندازی راهپیمایی و تجمع گسترده در میدان السبعین شهر صنعا پایتخت یمن، نسبت به این اقدام اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از شبکه خبری المسیره، وزارت داخله یمن در دومین سالگرد تجاوز عربستان به این کشور، با اعلام اجرای طرح ویژه امنیتی بر تامین سلامت راهپیمایان در میدان السبعین شهر صنعا تاکید کرد.

وزارت داخله یمن می گوید که این طرح شامل فراهم کردن امنیت میدان السبعین و راه های منتهی به آن از طریق استقرار پوسته های امنیتی و نظامی در کنار کمیته های مردمی است.

در این طرح؛ مسیرهای منتهی به میدان السبعین از دیگر ولایت ها همچنین برای اهالی صنعا به هدف ایجاد نظم در حرکت شرکت کنندگان مشخص شده است.

عربستان سعودی همراه با متحدینش به تاریخ ششم حمل سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی به قدرت کرد.

بر اساس اعلام مقام های یمنی، این تجاوز نظامی تاکنون بیش از ۳۰ هزار کشته و زخمی و میلیون ها آواره برجا گذاشته و بخش های عمده ای از این کشور را ویران کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *