اسرائیل به دنبال عادی سازی روابط با ترکیه

جنگ زرگری اردوغان و نتانیاهو بر سر چیست؟یک مقام ارشد اسرائیلی مستقر در استانبول اعلام کرد بامنصوب شدن “دور‌گلد” به عنوان مدیرکل جدید وزارت خارجه توسط نتانیاهو، شاهد وقوع تغییرات جدیدی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه “آمیرا اورون”، مقام ارشد اسرائیلی مستقر در استانبول در مصاحبه‌ای با روزنامه “دیلی صباح” گفت: یکی از نخستین تصمیمات “گلد” دیدار با همتای ترک خود “فریدون سینیرلی اوغلو” بود که این امر نشان از اهمیت حفظ روابط ترکیه و اسرائیل دارد.

اورون گفت: تا آنجا که من می دانم نتایج این جلسه بسیار مثبت بود و وضعیت فعلی روابط نسبت به سال گذشته و زمان انجام عملیات غزه بسیار روشن‌تر است.

وی افزود: کلید عادی سازی کامل روابط در دسترس است پیش بینی می شود روابط دو جانبه به ویژه از طریق کسب و کار و دیگر بخش های غیرسیاسی به حالت عادی باز گردد.

“آمیرا اورون” گفت: من فکر می‌کنم برای این کار یک اعتماد دو جانبه لازم است و این اعتماد سازی نیاز به گذشت زمان دارد و هر دو طرف باید اقداماتی را برای تقویت این اعتماد انجام دهند.

وی افزود: دولت اردوغان در مقاطع مختلف همراه خوبی برای اسرائیل بوده است و خدمات و حمایت‌های فراوانی به صورت غیرعلنی ولی موثر از ما داشته است. امروز دولت نتانیاهو نیاز مبرمی به حمایت‌های ترکیه دارد و اگر این حمایت قطع شود همه فعالیت‌های ما ابتر خواهد ماند.

Author

About Author