اردوغان خواستار تعدیل شروط فلسطینیان در موضوع صلح است

IMG17105947یک خبرنگار ترک اقدام به فاش کردن اظهارات اردوغان در ملاقات با نمایندگان عرب پارلمان اسرائیل مبنی بر ضرورت کوتاه آمدن فلسطینی ها از خواسته هایشان برای تحقق صلح میان آنان و اسرائیل نمود.

براساس این گزارش، خبرنگار سایت خبری “سوپر خبر” ترکیه در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی با انعکاس خبر ملاقات اردوغان با نمایندگان عرب پارلمان رژیم صهیونیستی مطالب مهمی از محتوای این مذاکرات را به نقل از یکی از نمایندگان حزب حاکم که در جلسه مذکور حاضر بوده را افشاء کرد.

این نماینده حزب آکپارتی به این خبرنگار گفته است: در این ملاقات نمایندگان عرب پارلمان اسرائیل با اشاره به ارتباطات رسمی و غیر رسمی اردوغان با اسرائیل خواستار تلاش وی برای جلب نظر مقامات اسرائیل در برقراری صلح پایدار بین فلسطینیان و اسرائیل شدند.

اردوغان نیز در پاسخ به درخواست نمایندگان مذکور اظهار داشت: “در موضوع صلح فلسطینیان و اسرائیل مسئله های که مشکل ساز شده؛ خواسته های زیاد فلسطینیان است. گروههای فلسطینی نباید خواسته های غیر عملی خود را پیگیری کنند. اساساً شما امکانی برای تحمیل خواسته های خود ندارید و از همه طرف در فشار هستید و باید برتری اسرائیل را باور کنید. در غیر این صورت نمیتوانید زندگی کنید و باید مهاجرت کرده و مسجدالاقصی را به یهودیان بسپارید. من بارها به محمود عباس گفته ام به طرق مختلف جناح مخالف صلح را مدیریت کند تا اینقدر بر طبل جنگ نکوبند چرا که در نهایت بازنده اصلی فلسطین است.”

Author

About Author