نقض حقوق بشر؛ سیاست بی رحمانه ترامپ ۲۵۰۰ کودک را از والدین شان جدا کرد

سیاست‌های سخت‌گیرانه مهاجرتی دولت آمریکا ظرف چندین هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ کودک مهاجر را از والدین شان جدا کرده‌‌است.

آمریکا و کشورهایی همانندش که خود را مهد حقوق بشر می‌دانند و بارها سایر دولت‌ها را به دلیل نقض حقوق بشر متهم و محکوم کرده و مورد حمله سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی قرار داده‌اند.حالا خودش بدیهی‌ترین حقوق اولیه انسان‌ها را نقض می‌کنند.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا پس از راهیابی به کاخ سفید سیاست های سختگیرانه را علیه مهاجران در پیش گرفت که این یکی از شعارهایش در زمان پیکار انتخاباتی اش بود.

گزارش ها حاکی از آن است که  دور جدید فشارها به پناهجویان در اروپا و آمریکا آغاز شده است آمار نهادهای رسمی آمریکا نشان می‌دهد سیاست‌های سخت‌‌گیرانه حکومت «دونالد ترامپ»، علیه مهاجران موجب جدایی  نزدیک  به ۲۵۰۰ کودک از والدین شان در نقاط مرزی و مرکزی آمریکا ظرف کمتر از دو ماه گذشته شده است، آماری را که وزارت امنیت داخلی آمریکا در اختیار برخی رسانه ها قرار داده است نشان می‌دهد در یک ماه و نیم گذشته، بیش از ۲۰۰۰ کودک خردسال پناهجو از والدین خود جدا شده‌اند و این وضعیت باعث وقوع تظاهرات مردمی علیه دولت در آمریکا شده است.

بعضی از فعالان حقوق مهاجران گفته‌اند مقامات آمریکایی زنان را از نوزادهای شان جدا می‌کنند  و دولت آمریکا والدین این کودکان را به اتهام ورود غیرقانونی به آمریکا، نقض قوانین مهاجرتی یا ارتکاب جرم متهم و آنها را بازداشت می‌کنند از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدین شان ممنوع می‌باشد این کودکان مجبور به جدایی از والدین خود می‌شوند.

فعالان حقوق مهاجران در پیوند به این مسله می‌گویند رویکرد دولت دونالد ترامپ در مورد جدایی خانواده‌های مهاجران در واقع آزار و اذیت نهادینه شده علیه کودکان است ترس و وحشت ناشی از این جدایی برای والدین و کودکان آنها محصول فرعی و تأسف بارِ یک فرایند قانونیِ ضروری نیست، بلکه هدف اصلی مقامات آمریکایی ایجاد این ترس و وحشت در مهاجران است و این تنبیه عمدا تا حد ممکن زشت و ترسناک طراحی شده است تا باعث وحشت سایر مهاجران گردد.

اکثر مهاجرانی که وارد آمریکا می شوند، اهل کشورهایی همچون السالوادور، گواتمالا و هندوراس هستند. هر هفته هزاران نفر از اتباع این کشورها که از خشونت های داخلی گریخته و با عبور از مرز آمریکا و مکزیک خود را تحویل مقام های مهاجرتی می دهند و درخواست پناهندگی می کنند ضمن این دولت مدعی است که این سیاست در جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی امری ضروری و بازدارنده است اما منتقدان می گویند که این اقدامی بی رحمانه درقبال مهاجران و پناهجویانی است که از خشونت ها در آمریکای مرکزی می گریزند.

در همین حال این اقدام بی رحمانه ای دونالد  ترامپ انتقاد شدید بعضی کشور ها را به همراه داشته است  زید رعد الحسین، کمیشنر حقوق بشر سازمان ملل متحد، این اقدام را بی رحمانه خوانده است. او گفته است مردم به خاطر اینکه مرزی را بدون ویزه عبور کرده اند، حقوق بشری خود را از دست نمی‌دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *