شاهزاده سعودی قصد ویران کردن سوریه را دارد

معاون وزیر خارجه روسیه در جریان سفرهایش به کشورهای منطقه، از تصمیم رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان برای ویران کردن کامل سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به مسائل مطرح شده در جریان سفرهای اخیر میخائیل بوگدانوف به کشورهای منطقه پرداخت. در بخشهایی از این مطلب آمده است:

عجیب نیست که “میخائیل بوگدانوف” در جمع برخی از مخالفان داخل سوریه با تمسخر درباره ائتلاف ملی گروه های معارض سخن گفت. بوگدانوف تأکید کرد: “به استانبول می رویم تا مخالفان ساکن هتل‌های پنج ستاره را که در رفاه زندگی می کنند، ببینیم”.

همچنین عجیب نیست که اگر بوگدانوف در دیدارهایش در منطقه بگوید که چگونه “بندر بن سلطان” رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی در موسکو گفت: “ما می خواهیم این نظام علوی را در سوریه نابود کنیم، حتی اگر سوریه ویران شود”.

بوگدانوف دریافته است که به هیچ وجه نمی توان به امریکاییها اعتماد کرد و امکان فریبکاری آنان همچنان پابرجا است. امریکایی ها با مسکو در خصوص جمع کردن معارضان و دولت سوریه اتفاق نظر دارند، ولی موافقت آنان از این رو است که “شما را رها می کنیم تا به کارهای خود ادامه دهید، ولی بدون شک شکست خواهید خورد”.

به همین دلیل مسئولان روس برای تأیید هر اقدام امریکایی ها یا ناتو در خارج از چارچوب شورای امنیت ضد داعش، با احتیاط و محافظه کارانه عمل می کنند. و شاید آنان از تمایل سوریه به همکاری با ائتلاف بین المللی ضد داعش راضی نیستند. روسها هم مانند ایرانی‌ها معتقدند هرگونه چراغ سبز به ائتلاف، به معنای اجازه دادن به امریکایی ها و هم پیمانانش برای ارتکاب اشتباهات، و فریبکاری در خاک سوریه است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *