تجاوز غربی‌ها در روز مبعث حضرت پیامبر «ص» به سوریه با پول و حمایت عربستان

بامداد امروز شنبه آمریکا، فرانسه و انگلستان بر سوریه ۱۱۰ موشک پرتاب کردند در حالی که هیچ دلیل برای این تجاوز خود نداشتند و این کار شان مورد واکنش کشورهای اسلامی و بعضی کشورهای غربی قرار گرفت.

این حمله بر کشور سوریه در حالی انجام شد که امروز شنبه (۲۵ حمل که برابر می‌شود با ۲۷ رجب)  روز مبعث حضرت محمد مصطفی «ص» است و بر اساس باور شیعیان، محمد مصطفی در روز ۲۷ رجب عام الفیل، سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام مبعوث شد. شیعیان این روز را جشن می‌گیرند و در روایات اسلامی اعمال مستحبی برای روز مبعث پیش بینی شده‌است. دعا، نماز و غسل مستحب از اعمال این روز است.

در این روز که باید همه کشورهای اسلامی جشن بگیرند و صدقه و خیرات کنند چند کشور غربی به یک کشور اسلامی تجاوز می‌کند و یحتمل پول این جنگ را از عربستان گرفته اند و حال با این وضعیت که جهان اسلام دارد واقعن عربستان در کجا معادله جهان اسلام قرار دارد.

عربستان سعودی سال‌هاست که در امر مهم‌ترین واقعه‌های جهان اسلام خاموشی اختیار کرده است و با وارد شدن ولیعهد جوان و بلندپرواز این کشور به سیاست جهان بیشتر با آمریکا و اسرائیل انس گرفته است تا موضوعات کشورهای اسلامی؛ عربستان سعودی که محل پیدایش دین اسلام است، چندین دهه می‌شود که گام به گام استراتیژی آمریکا را تعقیب می‌کند و این برای جهان اسلامی ننگ است.

کشورهای اسلامی باید تکلیف خود را با این کشور روشن کنند و باید به این کشور بفهمانند که بزرگی جهان اسلام تنها به نام نمی‌شود، در افغانستان، عراق، سوریه، یمن جنگ است، مسلمان در هر گوشه از دنیا مورد خشونت قرار می‌گیرند و خاندان آل سعود به دختر ترامپ ۱۱۰ میلیون تحفه دادند در حالی که در اکثر کشورهای اسلامی مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

همچنان این کشور بخاطر مقابله با یمن بیش از ۱۰۰ ملیارد دالر را از آمریکا سلاح و مهمات جنگی خریدند که علیه یمن استفاده کنند و در خاورمیانه به تروریست‌ها بدهند و این مضحک‌ترین سیاست یک کشور اسلامی در قبال دیگر کشور اسلامی است.

محمد بن سلمان ولیعهد بلندپرواز سعودی وقتی که قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد علیه ترامپ هیچ واکنش نشان نداد که برعکس با سکوت خود رضایت خاندان خود را نشان داد و چند روز قبل هم اسرائیل را به حیث یک کشور شناخت و برای شان ظاهراً دادخواهی کرد و این در حالیست که رژیم اسرائیل سال‌هاست فلسطینی‌ها را می‌کشند ولی عربستان هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.

این درحالیست که محمد بن سلمان در سفر چند روز قبل که به فرانسه داشت گفت که در صورت درخواست کشورهای غربی می‌تواند در جنگ علیه دولت بشار اسد اشتراک کند و این دو حرف ولیعهد جوان سعودی در قابل اسرائیل و سوریه مسخره‌ترین اظهارات ولیعهد یک کشور اسلامی بود که خودش را بزرگ جهان اسلامی می پندارد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *