سفر رئیس جمهور مصر درنیویارک همراه با پذیرایی و تظاهرات

عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر پس از آنکه وارد نیوبارک امریکا شد با واکنش مخالفین و موافقین خود روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، السیسی به منظور اشتراک در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وارد نیویارک شده است.

رئیس جمهوری مصر پس از ورود وی در فرودگاه نیویارک از یک سو با تظاهرات مخالفان “یعنی هواداران جماعت اخوان المسلمین و «محمد مرسی»، رئیس جمهوری اخوانی برکنار شده مصر از یک سو با استقبال هواداران خود روبرو شد.

این وضعیت به سرعت موجب بروز بحران و تنش در نیویورک شد،‌ به ویژه آنکه برخی از هواداران مرسی تلاش کردند به خبرنگاران و هیات همراه رئیس جمهوری مصر بی احترامی کنند.

به همین دلیل پولیس امریکا و نیروهای امنیتی همراه السیسی تدابیر امنیتی شدیدی را در هتل محل اقامت رئیس جمهوری مصر به اجرا گذاشتند که مشابه آن تاکنون برای هیچ رئیس جمهوری از مصر در امریکا تدارک دیده نشده بود.

هواداران محمد مرسی با تجمع مقابل هتل محل اقامت السیسی شعارهایی علیه وی و آنچه آن را کودتا و کشتار رابعه العدویه نامیده بودند، سر دادند.

این معترضین مصری همچنین شعارهایی مبنی بر درخواست از دولت امریکا جهت اخراج السیسی از این کشور سرداده و تاکید کردند که وی نماینده خواست و اراده مردم مصر نیست، بلکه علیه اولین رئیس جمهوری مدنی و منتخب طول تاریخ مصر کودتا کرده است.

از سوی دیگر و تظاهرات دیگری برگزار شد که از سفر السیسی به امریکا استقبال می‌کرد؛ شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن تصاویر السیسی شعار زنده باد مصر و السیسی را سر می‌دادند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *