جایگاه حضرت مسیح(ع) و انتظار از پیروان حقیقی ایشان

75237399837161851270سال نو مسیحی که با مقارن با تولد حضرت عیسی مسیح(ع)است، درحالی شروع شده که بسیاری از مناطق جهان علی الخصوص مناطق مسلمان نشین توسط دولتهای مسیحی دچار بحران شده اند ، به راستی اگر این دولتها با آموزه های اصیل حضرت مسیح آشنا بودند ، امروز دنیا با چنین وضعی دچار بود! لذا شناخت حضرت مسیح و انتظاراتی که از پیروان حقیقی ایشان می رود از جمله مسائلی است که در منظومه فکری “آیت الله سید علی خامنه ای” مورد بازخوانی قرار گرفته است .

رسالت حضرت‌ مسیح‌

حضرت‌ مسیح‌ ‌، کلمه‌ی‌ خداوند (کلمه الله) و بنده‌ی‌ برگزیده‌ و پیامبر بزرگ‌ او، مجهز به‌ معجزه‌ بود.او برای دعوت‌ الهی‌ و‌ نجات‌ بشر از ظلمات‌ شرک‌ و کفر و جهل‌ و رسانیدن‌‌ به‌ نور معرفت‌ و عدل‌ و عبودیت‌ پروردگار مبعوث‌ گشت‌ و در همه‌ی‌ مدت‌ اقامت‌ خود در میان‌ انسانها لحظه‌ای‌ در مبارزه‌ با بدی‌ و دعوت‌ به‌ نیکی‌ درنگ‌ نفرمود.

حضرت مسیح (ع) از منظر مسلمانان

آیت الله سید علی خامنه ای در خصوص جایگاه حضرت مسیح می فرمایند: ارزش حضرت مسیح (ع) از نظر مسلمانان، بلاشک کمتر از ارزش و قدر و قیمت آن حضرت در چشم مسیحیانِ مؤمنِ به مسیحیت نیست. این پیغمبر بزرگ الهی، همه دوران حضور در میان مردم را با مجاهدت گذرانید تا بتواند در مقابل ظلم و تعدّی و فساد و کسانی که با تکیه به زر و زور، ملتها را به زنجیر کشیده بودند و آنها را به جهنّم دنیا و آخرت می کشاندند، ایستادگی کند. رنجهایی که این پیغمبر بزرگ از دوران کودکی – که خدا نبوّت را از همان دوران کودکی به او داد – متحمّل شد، همه در این راه بوده است.

شباهت قدرتهای طاغوتی زمان حضرت مسیح با قدرتهای کنونی

حضرت مسیح آن‌ پیامبر برگزیده‌، مردم‌ را به‌ راه‌ خدا که‌ راه‌ خوشبختی‌ انسان‌ دعوت‌ می‌کرد و از پیروی‌ هوا و هوس‌ و آلودن‌ صفای‌ روح‌ انسان‌ به‌ زشتی‌ و ستم‌ و بدکرداری‌، برحذر می‌داشت‌. قدرتهای‌ طاغوتی‌ و فاسد و زورگو و بندگان‌ زر و زور، آن‌ رسول‌ الهی‌ را مورد آزار و تهمت‌ قرار دادند و قصد جان‌ او را کردند و پس‌ از آنکه‌ خدای‌ متعال‌ او را در آغوش‌ حفظ و امان‌ خود جای‌ داد، حواریون‌ و پیروانش‌ را سالهای‌ سال‌ به‌ شکنجه‌های‌ هولناک‌ دچار ساختند تا تعالیم‌ او را که‌ بر ضد فساد و ظلم‌ و شرک‌ و هوسرانی‌ و جنگ‌افروزی‌ و مردم‌ فریبی‌ بود، از بین‌ ببرند. آنانکه‌ خود فاسد و ظالم‌ و هوسران‌ و جنگ‌افروز و مردم‌فریب‌ بودند، نمی‌توانستند دین‌ خدا و پیامبر خدا و رهروان‌ راه‌ خدا را تحمل‌ کنند. امروز نیز آنگونه‌ قدرت‌ها حاضر نیستند بندگان‌ خدا و پیروان‌ دین‌ خدا و رهروان‌ حقیقت‌ را تحمل‌ کنند.

انتظار از پیروان حقیقی حضرت مسیح

آیت الله خامنه ایی درباره پیروان واقعی حضرت مسیح معتقدند که آنان بایستی دارای ویژگی ها و خصوصیاتی باشند تا از جمله مسیحیان واقعی بشمار آیند که در ذیل به آن می پردازیم ،

انتظار این است که پیروان حضرت مسیح و همه کسانی که آن بزرگوار را از عظمت و معنویتِ والا و متناسبِ جایگاه رفیع او برخوردار می دانند، در این راه به او تأسّی کنند.

امروز بشر بیش‌ از همیشه‌ نیازمند آن‌ تعالیم‌ است‌ و اسلام‌ که‌ مکمل‌ آئین‌ مسیح‌ است‌ دعوت‌ به‌ خیر و صلاح‌ و کمال‌ را سرلوحه‌ی‌ برنامه‌ی‌ خود قرار داده‌ است‌.بشرگمراه‌ با برخورداری‌ از قدرت‌ بیکرانه‌ی‌ طبیعت‌ که‌ به‌ برکت‌ علم‌ خدادادی‌، بدان‌ دست‌ یافته‌، در جهت‌ مقابل‌ آن‌ هدفها گام‌ برمی‌دارد و وظیفه‌ی‌ پیروان‌ ادیان‌ الهی‌ را سنگین‌تر می‌کند.قدرتها و دولتهای‌ مسلط عالم‌ که‌ در زیر نام‌ و پوشش‌ مسیحیت‌ در واقع‌، مادی‌ و بی‌خبر از رفتار و تعلیم‌ حضرت‌ مسیح‌اند، فضای‌ زیست‌ را بر ملتها و افراد مظلوم‌ تنگ‌ کرده‌اند و از هیچ‌ ستمی‌ بر آنها فروگذار نمی‌کنند. مصیبت‌بارترین‌ نمونه‌ها را در وضعیت‌ فعلی‌ دنیا می‌توان‌ جست‌.

Author

About Author