«قانون و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض کنید، آمریکا به شما پاداش خواهد داد»

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین سخنان معاون رئیس‌جمهور آمریکا را در پارلمان رژیم اسرائیل هدیه به تندروها دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از فلسطین الیوم ، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: حمله صلیبی که پنس آن را در کنست رهبری کرد، هدیه به تندروها است و ثابت شد که دولت آمریکا بخشی از مشکل است نه راه حل.

عریقات گفت: پیام پنس آشکار بود مبنی بر اینکه گفته است؛ قانون و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض کنید و آمریکا به شما پاداش خواهد داد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، طی سخنانی در کنست (پارلمان) رژیم اسرائیل گفت که سفارت آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، به قدس منتقل می‌شود.

پنس با این ادعا که قدس پایتخت اسرائیل است، مدعی شد که به‌ رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، به تحقق صلح کمک می‌کند.

ترامپ روز چهارشنبه (۱۵ قوس) در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با اعتراض گسترده فلسطینیان و محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *