کرکت بالاتر از همه ورزشها در نزد رئیس جمهور!؟

با حضور رئیس جمهور و هیئت عالی رتبه دولتی در مراسم افتتاح مسابقات کرکت «شش دوش»، مشخص شد که این رشته ورزشی در بین تمام رشته ها نزد فرد اول حکومت اهمیت دارد.

به گزارش بخش ورزش خبرگزاری خاورمیانه، برخلاف همه انتظارها که رئیس جمهور بنا بر تدابیر امنیتی از حضور در بسیاری از برنامه خودداری می کند، شب گذشته در محل کرکت بورد حضور یافته و مسابقات «شش دوش» را افتتاح کرد.

در این مراسم یک هیئت عالی رتبه به شمول امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری حضور یافته بودند و حمایت شان را از کرکت اعلام کردند.

هرچند که این یک اقدام نیک برای حمایت از ورزش است؛ اما دیگر رشته های ورزشی از توجه و حمایت باز مانده اند، رشته هایی که مدال های المپیکی و جهانی دارند.

ورزش کرکت به دلیل حمایت از سوی کرکت بورد آسیایی و جهانی دارای یک بودجه مشخص و هنگفت است و از سوی دیگر رئیس جمهور غنی با ایجاد بورد تازه که خودش «سرپرست اعلی» آن معرفی کرده و بودجه مشخص داخلی نیز برای آن تعیین نموده است.

اما در افغانستان دیگر رشته های ورزشی هم وجود دارد که به شدت نیاز به حمایت دولت و دولتمردان دارد؛ ولی ورزشکاران و قهرمانان نام دار و گمنام آنها تنها با مبلغ ۱۰۰۰ افغانی در ماه، برای کشور مدال های رنگارنگ کسب کرده اند.

در حالی که این مبلغ پول «کارت مصرفی» موبایل ورزشکاران کرکت هم نمی شود.

در عین حال گفتنی است که تا چند روز دیگر مسابقات لیگ برتر فوتبال در کابل افتتاح می شود و باید دید که رئیس جمهور نظری تبعیض آمیز نسبت به ورزش ها و ورزشکاران دارد یا به عنوان شخص اول حکومت حداقل در ورزش تبعیض قایل نمی شود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *