اتفاقی عجیب و نادر در فوتسال کابل

لیگ برتر فوتسال کابل که برای نخستین بار به صورت زنده نشر می شود، در آخرین دیدار از مرحله گروهی شاهد اتفاقی نادر و عجیب بود که شاید تنها در ورزش افغانستان رخ می دهد.

به گزارش بخش ورزش خبرگزاری خاورمیانه، آخرین دیدار مرحله گروهی مسابقات لیگ برتر فوتسال شهر کابل ظهر امروز (۱۸قوس) بین دو تیم «ظاهر اسد» و «شریفی سپورت» برگزار شد.

این دیدار برای ظاهر اسد نسبت به صدرنشینی و یا دوم شدن در گروه از حساسیت ویژه ای برخوردار بود؛ اما در طرف مقابل هیچ نتیجه ای برای «شریفی سپورت» مهم نبود؛ چون با هیچ نتیجه ای به مرحله حذفی صعود نمی کرد.

اما ظاهر اسد در صورت پیروزی با اختلاف هفت گول به عنوان صدرنشین گروه صعود می کرد.

این دیدار که به صورت زنده نشر می شد، با اتفاقات عجیب و نادر برگزار شد؛ از جمله اینکه شریفی سپورت تنها با چهار بازیکن (یک دروازه بان و سه بازیکن) در مقابل ظاهر اسد صف آرایی کرد.

قانون فوتسال استفاده از چهار بازیکن و یک دروازه بان است.

جالبتر اینکه، شریفی سپورت هیچ بازیکن و دروازه بان دیگری برای تعویض هم نداشت و این امر باعث شد تا در ده دقیقه ابتدایی بازی، ظاهر اسد موفق به زدن ۱۰ گول شود.

با این نتیجه ظاهر اسد به عنوان صدرنشین گروه دوم در مرحله حذفی با سنایی روبرو شده و از رویارویی با صداقت، تیم پرقدرت این مسابقات خودداری کند.

ده دقیقه دوم نیمه اول با بی تفاوتی کامل بازیکنان هر دو تیم همراه شد و در دقیقه پانزدهم، یک بازیکن شریفی سپورت با کارت سرخ داور اخراج شده و این تیم با سه بازیکن نیمه اول را تنها نظاره گر پاسکاری بازیکنان ظاهر اسد بود.

نیمه دوم این بازی هم به دلیل عدم حضور بازیکنان شریفی سپورت، اصلا برگزار نشد و بازی با یک نیمه به پایان رسید.

حاضر شدن با سه بازیکن و ادامه بازی با دو بازیکن و برگزاری مسابقه در یک نیمه، تنها شاید در ورزش افغانستان رخ دهد.

این روند و نحوه بی تفاوتی بازیکنان شریفی سپورت، احتمالات زیاد از جمله «مچ فکسینگ» (تبانی در نتیجه بازی) را در بین هواداران فوتسال به همراه داشت.

اما دین محمد صافی، مسوول کمیته فوتسال پیش از آغاز نیمه دوم اعلام کرد که شریفی سپورت با جریمه جدی و سنگین روبرو خواهد شد؛ اما شماری از کاربران صفحات اجتماعی در صفحه رسمی فدراسیون فوتبال افغانستان به این دیدار واکنش نشان داده و از تبانی بین دو تیم ظاهر اسد و شریفی سپورت یاد کرده اند.

هرچند که بر اساس قانون در صورت انصراف یکی از تیم ها، نتیجه با حساب سه بر صفر به سود حریفش اعلام می شود؛ اما مشخص نیست که کمیته فوتسال چه تصمیمی خواهد گرفت.

مرحله نیمه نهایی این مسابقات نیز فردا با دو دیدار برگزار می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *