اروپا؛ دست به گریبان با دست پرورده های خود!!

منابع امنیتی ایتالیا می‌گویند: یکی از فرماندهان اروپایی داعش که با شلیک موشک به سمت زندانیان داعش برای خود شهرتی کسب کرده بود، با ۴۰۰ نفر از نیروهای مورد اعتمادش از سوریه راهی اروپا شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “لاودریم موهاکس‌هری” یکی از فرماندهان آلبانیایی‌تبار داعش است که گفته می‌شود پس از ایراد خسارات سنگین داعش در ماه‌های اخیر، از سوریه گریخته و به اروپا بازگشته است.

موهاکس‌هری تبعه کوزوو اواخر سال ٢٠١٢ به گروه تروریستى داعش پیوست و در ویدیوهاى متعددى همشهریان خود را در کوزوو به پیوستن به صف تروریست ها تشویق کرد که این مسئله باعث شهرت خاص او بین تروریست هاى داعشى گردید؛ او همچنین ویدیوهایى از سربریدن یک گروگان و کشتن دیگرى به وسیله ى موشک پخش کرده است.

حالا دیلی‌میل به نقل از منابع امنیتی ایتالیا گفته که این فرمانده داعشی که زمانی سرباز ناتو بوده و قواعد جنگ را در این سازمان آموخته، با ۴۰۰ نفر از سربازان وفادار خود به اروپا بازگشته است.

موهاکس‌هری در میان داعشی‌ها با نام «ابوعبدالله الکوزوو» شناخته می‌شود. وى سال ٢٠١٣ به کشورش بازگشت و تصاویرى از او این موضوع را اثبات می کنند ولى پولیس محلى موفق به دستگیرى اش نشد تا سرانجام سال ٢٠١۴ براى بار دوم به سوریه برود. او در زمستان سال ۱۳۹۳ در فهرست تروریست‌های بین‌المللی وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.

گزارش هاى متعددى از منابع امنیتى ایتالیا نشان می دهد، این تروریست حالا در آلبانی است و چندی پیش هم نقشه‌ای برای حمله به تیم فوتبال رژیم اسرائیل طراحی کرده بود. به علاوه او نقشه ى حمله به موسسه هاى دولتى، کلیسا و مکان هاى عمومى در آلبانى و سراسر اروپا طراحى کرده است.

در این شرایط منابع امنیتى ایتالیا زنگ خطر حملات جدید تروریستى را به صدا درآورده و از بازگشت تعداد زیادى از تروریست هاى اروپایى از خاورمیانه به ویژه در سایه ناتوانى دستگاه هاى امنیتى در شناسایى آنها میان سیل آوارگان مهاجر، هشدار می دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *