آلمان چند نوع واکسین کرونا تولید می کند

موسسه روبرت کخ آلمان از احتمال تولید چند نوع واکسین کرونا برای گروه‌ های جمعیتی متفاوت خبر داده و انتظار می رود تا اوایل سال آینده میلادی حداقل یک نوع واکسین برای قشر پرخطر تولید شود.

به گزارش بخش سلامت خبرگزاری خاورمیانه، دوویچه وله گزارش داده است که با توجه به وجود چندین نمونه مختلف برای واکسین ویروس «سارس-کوو۲» احتمال اینکه در نهایت چند نوع واکسین تولید شود، وجود دارد.

زابینه وکر، معاون ریاست کمیسیون دائمی واکسین موسسه روبرت کخ آلمان می گوید که ممکن است یک نوع خاصی از واکسین برای یک گروه جمعیتی خاص مورد استفاده قرار بگیرد.

این نهاد ماموریت دارد برای زمانی که واکسین به صورت محدود موجود باشد، اولویت‌ها را تعیین کند؛ بدین منظور گروه ‌های جمعیتی در خطر آلودگی بیشتر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

به گفته معاون ریاست کمیسیون دائمی واکسین موسسه روبرت کخ؛ در شرایطی که استفاده از واکسین کرونا تنها برای گروه‌ های خاصی ممکن باشد، افراد سالمند، کارمندان بخش صحی و مبتلایان به بیماری ‌های مزمن در اولویت قرار دارند.

از سویی هم وزارت صحت عامه آلمان گفته که حداقل یک نوع واکسین ویروس کرونای جدید برای بخشی از جمعیت تا اوایل سال آینده میلادی تهیه خواهد شد.

با آنکه تلاش ‌ها برای تولید واکسین کرونا در سراسر جهان ادامه دارد؛ روسیه در دستیابی به واکسین کرونا در قدم نخست قرار دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *