یکی از اعضای کابینه انگلیس در پی رسوایی اخلاقی استفعا کرد

در تازه‌ترین مورد یکی از اعضای کابینه دولت ائتلافی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در پی رسوایی اخلاقی از سمتش استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بروکز نیومارک، وزیر جامعه مدنی در کابینه انگلیس پس از انتشار یکی از عکس‌های خصوصی‌اش در ساندی‌میرور رسما استعفای خود را به نخست وزیر این کشور تقدیم کرد.

 خبرگزاری فرانسه، نوشت که نیومارک از سال ۲۰۰۵ یکی از اعضای محافظه کار پارلمان انگلیس است وی در سخنانی گفته است که من از سمت وزیر جامعه مدنی استعفا دادم. می‌خواهم که در این برهه زمانی حریم خصوصی خانواده‌ام رعایت شود.

او تاکید کرده که من همچنان یکی از وفاداران دولت کنونی باقی می‌مانم.

روزنامه ساندی‌میرور گزارش داد که این فرد ۵۶ ساله متاهل و دارای پنج فرزند، عکس‌های مبتذل خود را به صورت آنلاین برای خبرنگار مردی که فکر می‌کرد یک فعال زن جوان است، ارسال کرده بود.

در این گزارش آمده است: پس از مکالمه خصوصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، نیومارک یک عکس از خودش را در حالی که پیژامه کشمیری به تن دارد، ارسال کرد. پس از آن این وزیر از خبرنگار دعوت کرد که در جریان کنفرانس حزب محافظه‌کار که امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود، با او دیدار کند.

کنفرانس محافظه‌کاران با هدف تبیین راهکار برای انتخاب مجدد در انتخابات مه ۲۰۱۵ صورت می‌گیرد اما رسانه های غربی استعفای این وزیر را دومین ضربه نخست‌وزیر انگلیس محسوب کرده اند .

روز شنبه یکی از قانونگذاران محافظه‌کار به حزب مستقل بریتانیا پیوست، دفتر نخست‌وزیر انگلیس با انتشار بیانیه‌ای گفت که استعفای بروکز نیومارک را پذیرفته است و راب‌ویلسون قانونگذار محافظه‌کار وزیر جامعه مدنی خواهد شد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *