گزارش شبکه حج و عمره

افزایش آمار حجاج متوفی در حج سال ۱۴۳۷ (۱۳۹۵) به ۸۷۴ نفر رسید.

شبکه حج و عمره در گزارشی پرده از سندی برداشت که از وزارت صحت عامه عربستان درباره اسامی متوفیان حج ۱۴۳۷ (امسال) به بیرون درز یافته است.

بر مبنای این سند و آمارهای افشا شده که توسط رسانه های سعودی تا کنون سانسور گشته بود، در حج امسال ۸۷۴ حاجی جان خود را از دست داده اند.

این تعداد فوت شده در حالی است که بنا به گزارش این شبکه آمار حاجیان نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است. از مهمترین دلایل این عدم استقبال ترس و وحشت ایجاد شده در میان علاقمندان به سفر حج (به دلیل حوادث خونبار سال گذشته) بوده است.

بر مبنای این گزارش، آمار افشا شده بیانگر آن است که در حج امسال تاکنون  ۲۳۹ حاجی عربستانی، ۵۱ نفر حاجی مصری، ۸۴ حاجی پاکستانی، ۴۳ حاجی بنگلادشی،  ۳۱ حاجی نیجریه ای، ۱۲۴ حاجی اندونزیایی، ۶۲ حاجی هندی و بقیه حجاج نیز از ملیت های دیگر جان خود را از دست داده اند.

از دیگر سو بنا به گزارش خبرگزاری مغربی الیوم ۲۴ موسسه ی آلمانی انتر ناسیونال که در زمینه مهاجرت فعالیت می¬کند با انتشار گزارش تحت عنوان: «جهان در چشم مهاجران» اعلام کرد که عربستان و کویت در انتهای جدول بهترین دولت های جهان در زمینه ایجاد روابط دوستانه برای زندگی وجهانگردان قرار گرفته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *