گروه اخوان المسلمین مصر آشتی با دولت سیسی را تکذیب کرد

گروه اخوان المسلمین مصر امروز یکشنبه (۳۰ عقرب) هر گونه آشتی با نظام این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، گروه اخوان المسلمین مصر در بیانیه ای در صفحه اجتماعی فیسبوک مربوط به این گروه، اعلام کرد با هرگونه آشتی و سازش با دولت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر مخالف است.

در بیانیه اخوان المسلمین مصر آمده است: بارها تاکید کرده و باز هم می‌گوییم که از مشروعیت( ریاست جمهوری محمد مرسی) دست نمی‌کشیم. ما از خون شهدا و مجروحانمان نمی‌گذریم و از حق بازداشت شدگان و زندانیان در آزادی و حق ملت مصر برای داشتن زندگی با عزت دست نمی‌کشیم و هرگز با “خائنان” و “قاتلان” آشتی نمی‌کنیم.

این در حالی است ابراهیم منیر، معاون رهبر گروه اخوان المسلمین مصر از کسانی که آن ها را “عاقلان مردم ” مصر خواند، خواست تا ” تصویری آشکار برای آشتی” میان مقامات مصر و این گروه ارائه دهند.

معاون رهبر گروه اخوان المسلمین مصر  در پاسخ به سوالی درخصوص موضع اخوان المسلمین درباره ایده آشتی با دولت مصر گفت: در صورتی که عقلای مصر تصویری آشکار از آشتی میان دولت و اخوان المسلمین ترسیم کنند، این گروه واکنش نشان خواهد داد و نسبت به آن جدی عمل خواهد کرد.

منیر با بیان اینکه افرادی شرافتمند در داخل دستگاه نظامی مصر وجود دارند که ممکن است در آینده “نقش مهمی” را ایفا کنند تاکید کرد : آن‌ها درک می کنند که در فعالیت سیاسی، تغییر و تحولاتی روی می‌دهد و از همه طرف ها انتظار می‌رود که در شرایط کنونی مصر، این مساله را نادیده نگیرند، به ویژه درشرایطی که بحث عقب نشینی از اصول، ارزش‌ها و حقوق نباشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *