کوریای شمالی: ترامپ برای راه اندازی جنگ اتمی التماس میکند

سخنگوی وزارت خارجه کوریای شمالی دونالد ترامپ را «شیطان هسته ای» نامید که برای جنگ اتمی التماس میکند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از سی ان ان، سخنگوی وزارت امور خارجه کوریای شمالی روز گذشته (شنبه) در یک بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دولت وی برای «جنگ هسته ای» التماس می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه خارجه کوریای شمالی در این بیانیه، ترامپ را یک «شیطان هسته ای» و «اختلاگر صلح جهانی» نامید و اعلام کرد: دونالد ترامپ در حال انجام یک قمار هسته ای بسیار خطرناک در شبه جزیره کوریا است.

وزیر خارجه کوریای شمالی این اظهارات را در حالی مطرح میکند که کوریای جنوبی و آمریکا قرار است فردا (دوشنبه) رزمایش نظامی برگزاری کنند. در این رزمایش قرار است ۱۲ هزار نیروی نظامی آمریکایی و ۲۳۰ چرخبال نظامی این کشور به نیروهای کوریای جنوبی ملحق شوند.

ماه گذشته نیز یکی از رسانه های رسمی کوریای شمالی اعلام کرده بود که «دونالد ترامپ در سفر خود به شبه جزیره کوریا، ماهیت واقعی خود را به عنوان یک دیوانه پیر و شیاد بدجنس نشان داد.»

چند روز بعد، ترامپ کوریای شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد. کوریای شمالی در سال ۲۰۰۸ بوسیله جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا از این فهرست خارج شده بود.

کوریای شمالی این بیانیه را چند روز پس از آخرین آزمایش موشکی اش منتشر کرد. پیونگ یانگ بامداد چهارشنبه هفته گذشته یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد که بیشترین ارتفاع را در مقایسه با دیگر موشک های پرتاب شده از این کشور داشت. کارشناسان اعلام کردند آزمایش موشکی اخیر کوریای شمالی نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر این کشور در حوزه فناوری است.

دونالد ترامپ چند ماه پیش اعلام کرد اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کوریای شمالی ندارد. پس از آن، وزیر خارجه کوریای شمالی لفاظی های ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ توصیف کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *