چهار حزب مخالف دولت ترکیه علیه اردوغان به توافق رسیدند

گزارش ها میرساند رهبران چهار حزب که شامل جمهوری خلق، خوب، سعادت، و دموکرات برای ایجاد ائتلاف علیه اردوغان به بحث وگفتگو پرداختند و گفته میشود در این اواخر به صورت رسمی ایجاد این ائتلاف را اعلام خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بعد ازآنکه ائتلاف چهارحزب به نام ائتلاف جمهور که شامل حزب حاکم، عدالت، توسعه و حزب حرکت ملی گرا اقدام به انتخابات زود هنگام در ۲۴ جون نمودند رهبران چهار حزب مخالف اردوغان نیز ائتلافی را علیه اردوغان ایجاد کردند و بنابر بعضی خبرها قرار است به صورت رسمی توافق شان را اعلام کنند.

در همین حال بر اساس این توافقات میان چهار حزب، گفته میشود که در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه هر حزب با نامزد مستقل خود اشتراک نمایند و همه احزاب در مرحله دوم انتخابات از کاندید برنده حمایت خواهند کرد.

درعین حال قرار است این چهار حزب در انتخابات پارلمانی به صورت ائتلافی شرکت نمایند بر اساس این خطر نصاب ۱۰ درصد هیج یک از چهار حزب به خصوص حزب دموکرات و اسلام گرا را تهدید نخواهد کرد.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان  رئیس جمهور ترکیه پس از برگزاری نشست مشترک با دولت باغچه‌لی، رهبر حزب حرکت ملی گرا ترکیه که طرح برگزاری انتخابات زود هنگام را داده بود اعلام کرد که انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ترکیه «۱۷ ماه» زودتر از موعود تعین شده برگزار خواهد شد.

قبل از این اعلام برگزاری انتخابات زود هنگام در ترکیه قرار بود این انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در ترکیه به تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۹ برگزار گردد.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *