پوتین: ترور سفیر روسیه در ترکیه اقدامی تحریک آمیز است

رئیس جمهور روسیه در واکنش به ترور سفیر این کشور در ترکیه، این اقدام را اقدامی تحریک آمیز برای تضعیف تلاش های دو کشور برای حل وفصل بحران دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: این ترور آشکارا اقدامی تحریک آمیز برای تضعیف روند بهبود و عادی‌سازی روابط ترکیه و روسیه و  همچنین به منظور ایجاد اختلال در روند صلح و آشتی در روسیه که هم اکنون کشورهای ایران و روسیه و ترکیه و دیگر کشورها در تلاش برای ایجاد آن در سوریه هستند، صورت گرفته است.

وی همچنین  با تاکید بر اینکه تنها پاسخ شایسته به این حمله تروریستی شدت‌ بخشیدن مبارزه با تروریسم است افزود که قاتلان این حادثه حتما مجازات خواهند شد.

پوتین با اشاره به اینکه در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان درباره این حادثه رایزنی کرده گفت: ما باید بدانیم که چه کسی چنین تروری را سازمان داده و چه کسانی دستور این قتل را صادر کرده اند.

رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز ترور سفیر روسیه در ترکیه را اقدامی تحریک آمیز برای تضعیف و تیره‌کردن روابط آنکارا و مسکو توصیف کرد.

اردوغان تصریح کرد که معتقدم که این حمله، حمله ای به دولت ترکیه و مردم ترکیه بود و اقدامی آشکار تحریک آمیز برای تیره کردن روابط بین روسیه و ترکیه است و مطمئن هستم که دوستان روس ما این واقعیت را درک می کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *