هند به رغم تهدایت آمریکا مبنی بر وضع تحریم ها عملیات پروژه بندر چابهار را آغاز میکند

مقامات وزارت کشتیرانی هند از آغاز عملیات موقتی پروژه بندر چابهار در هفته آینده  به رغم تهدید آمریکا مبنی بر اعمال تحریم ها خبر داد.

پایگاه خبری هندوستان تایمز گزارش داده است که کشور هند عملیات موقتی پروژه چابهار را هفته آینده آغاز میکند و این کشور یک شرکت ایرانی به نامه کاوه پورت اند مارین سرویس را برای به اجرا در آوردن این عملیات به مدت ۱۸ ماه انتخاب کرده است و بعد از شرکتی را برای نگهداری و مدیریت این بند بهه مدت ده سال انتخاب خواهد کرد.

این اقدام کشور هند بربنیاد قرارداد تفاهمی که در ماه می سال ۲۰۱۶ بین ایران و هند به امضا رسیده بود و مدت این قرار داد ده سال است اجرا خواهد شد.

گوپال کریشنا، یکی از مقامات بلندپایه وزارت کشتیرانی هند افزود ما توانسته ایم وارد قدم عملیات موقتی بندر چابهار شویم و این اقدام از ۱۳ جون آغاز خواهد گردید.

گزارش ها میرسانند که وزارت کشتیرانی هند در روز مزایده یک شرکت را برای مدیریت و نگهداری این بندر برای مدت ده سال انتخاب میکند ویکی از شروط این مزایده این است که شرکت برنده باید ۸.۵۲ میلیون دالر را به صورت پیش پرداخت بپردازد.

این مقام ارشد هند گفت هدف ما از گرفتن این پیش پرداخت تامین هزینه های اولیه است اما شرکت های حاضر میگیویند این پروژه اهمیت استراتژیک دارد نه اهمیت تجاری.

قابل یاد آوری است که قرارداد بندر چابهار میان سه کشور افغانستان، هند و ایران در سال ۱۳۹۴ به امضا رسید که در حالی حاضر به دلیل تهدیدات آمریکا علیه ایران دچار چالش ها شده است و به صورت معلق باقی مانده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *