نخستن جشنواره دانشجویی دانشگاه ابن سینا در کابل برگزار شد

این جشنواره به منظور تقویت ظرفیت دانشجویان کشور از سوی گروه دانشجویی سخن با همکاری دانشگاه ابن سینا، خبرگزاری بخدی و جامعه باز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نخستین جشنواره دانشجویی دانشگاه ابن سینا دیروز (سه شنبه ۱۹ قوس) با حضور برخی از نویسندگان، شاعران و فرهنگیان کشور در محفلی با شکوه در کابل برگزار شد.

در این جشنواره سید ابوطالب مظفری شاعر نامدار کشور و محمدامین احمدی، رییس دانشگاه ابن سینا نیز حضور داشت و به ایراد سخن پرداختند.

محمدعلی احمدی رییس دانشگاه ابن سینا، جوانب مختلف اهمیت کار مشترکت نهادهای فرهنگی در کشور را به بررسی گرفت.

 او گفت: “اساس گزاری تعلیم و تربیه با وارد کردن یک مقدار کلمات به ذهن دانشجویان خلاصه نمی شود.” او تاکید کرد که هدف از آموزش بلند بردن فهم دانشجویان است و برای رسیدن به این هدف، برگزاری جشنواره های دانشجویی بسیار مهم است و ما در این راستا تلاش خواهیم کرد.

به دنبال آن، سید ابوطالب مظفری شاعر نامدار کشور نیز به جوانب مختلف ادبیات کشور پراخت.

 او گفت: در کل تمام بخش های هنر و ادبیات “شعر، داستان، رمان، موسیقی” در یک زبان ساده، انسان را به موضوعات زندگی خودش وابسته می کند. مظفری اما می گوید، گاهی وقت ها، چیزی های منفی از هنر و ادبیات به ذهن مردم گنجانیده می شود که به گفته او، این خطر ادبیات و هنر است.

مظفری همچنان می‌گوید، برخی نوشته‌های صوفیانه برای افکار یک جامعه مفید نیست و آنانرا به گوشه نشینی سوق می‌دهد.

در جشنواره دانشجویی امروز، فیلم، عکس، نقاشی، خطاطی و مجسمه به نمایش گذشته شد و شماری از شاعران و داستان نویسان جوان کشور، نیز آثار شانرا به خوانش گرفتند.

پایان بخش این مراسم نوایی موسیقی سنتی‌(دمبوره) هزارگی بود که توسط سید داوود یکاولنگی نواخته شده وزنگارهای دل از حاضرین کند و با کف‌های ممتد دانشجویان تشویق شد و پس از آن مسوولان برگزار کننده جشنواره دانشجویی، شاعران، داستان نویسان و عکاسانی که آثار شان در درجه های اول، دوم و سوم قرار داشتند را با اهدا لوح تقدیر تشویق نمودند.

در پایان این مراسم اشتراک کنندگان این جشنواره به بخش فوقانی ساختمان دانشگاه فراخوانده شده و به دید و باز دید از نمایشگاه پرداختند که در آن آثاری چون عکس، کاریکاتور، نقاشی، مجسمه، کتاب و خط به نمایشگاه گذاشته شده بود.

Author

About Author

1 thought on “نخستن جشنواره دانشجویی دانشگاه ابن سینا در کابل برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *