فایق؛ تشکلات پولیس فاریاب خیالی است

نقیب الله فایق، والی فاریاب مدعی شده است که تشکیلات پولیس در آن ولایت خیالی است و مردم هم علاقه مندی پیوستن به صفوف نظامیان کشور را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نقیب الله فایق ولی فاریاب گفت:« بیشتر تشکیلات پولیس در فاریاب  خیالی است و در قرار گاه های ۱۰۰ نفری کمتر از ۵۰ سرباز حضور دارند.

فایق خواستار بازنگری در این خصوص شد و همچنان بیان داشت که کم توجهی حکومت سبب شده تا جوانان علاقه مندی شان را نسبت به پیوستن در صفوف نظامیان کشور را از دست بدهند.

بر بنیاد گفته های فایق در ۴۸ ساعت گذشته بیشتر از ۱۵۰ تروریست طالبان در ولسوالی های فاریاب کشته شده اند، اما نیاز به اکمالات بیشتر نیروی های نظامی شکور است.

این در حالی است که سربازان نیروی های نظامی کشور که به کمک متنفذین محلی  از زندان طالبان رها شده اند میگویند تلاش می کنند تا از کشور خارج شودند.

عزیزالله یکی از سربازان نیروی های نظامی کشور که به تازگی از بند گروه تروریستی طالبان رها شده است گفت:« کوشش میکنم خودم را از این کشور بیرون کنم چون ما همیشه سینه خود را سپر قرار دادیم از وطن خود دفاع کردیم اما حکومت برعکس ما را هیچ حمایت نکرد و ما به دست طالبان اسیر شدیم.»

او همچنان بیان داشت که« ما صدای خود را حتی در مجلس نماینده گان، وزارت دفاع و وزارت داخله رساندیم اما هیچ کس صدای ما نشنید تا این که مجبور شدیم به گروه طالبان تسلیم شویم.»

این درحالی است که باشندگان ولایت فاریاب از حمله تهاجمی طالبان بر شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب نگرانی دارند و این نگرانی سبب سراسیمگی آنان شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *