عربستان۵۰ میلیون دالر را از اسرائیل سلاح خدیداری می کند

گزارشها حاکی از آنست که عربستان سعودی با اسرائیل  توافق کرده که از سلاح های کهنه اسرائیل را  به هزینه ۵۰ میلیون دالر خریداری نموده و به اختیار  نیروهای مخالف دولت سوریه  قرار دهد.

به گزارش خبرگزرای خاورمیانه،  به نقل از رادیو اسرائیل عربستان سعودی، یک توافقنامه ۵۰ میلیون دالری را با ارتش اسرائیل امضا کرده است که براساس آن اسرائیل با تسلیحات و تجهیزات قدیمی خود، شبه‌نظامیان مورد حمایت خارجی را مجهز کند.

در ادامه این گزارش آمده است که این تسلیحات شامل انواع مختلف موشک‌های ضدتانک، موتر های نظامی، تجهیزات توپخانه و دستگاه‌های دید در شب است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که روزنامه دیلی تلگراف نیر در ماه گذشته، اعلام کرد که عربستان سعودی مخالفان  دولت  اسد  را در سوریه با موشک‌های ضدتانک کنکورس ساخت روسیه، مجهز کرده است.

این روزنامه به نقل از منابع شبه‌نظامیان نوشت که اولین دسته از سلاح‌های سنگین ارسال شده توسط عربستان سعودی در شهر حلب در شمال سوریه، تحویل گرفته شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا در ۱۴ جون، به دولتش دستور داد که برای شبه‌نظامیان اسلحه تهیه کنند و ادعا کرد که دولت سوریه علیه شبه‌نظامیان از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است و به این ترتیب خطوط قرمز واشنگتن را رد کرده است.

دمشق این اتهامات را کذب محض دانسته و آن را رد کرده است.

شیمون پرز، رئیس رژیم اسرائیل، حمایت خود را از مسلح کردن شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه در آن کشور توسط امریکا اعلام کرده است.

با وجود این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به دیگر کشورها در مورد ارسال اسلحه برای شبه‌نظامیان در سوریه هشدار داده و گفته است که این تسلیحات، یک روز از اروپا سردرمی‌آورد.

دولت سوریه می‌گوید که غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن نظیر قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان حمایت می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *