عاملان تخریب پایه های برق وارداتی در بغلان بازداشت شد

مقام های امنیتی ولایت بغلان در شمال کشور می گویند با دستگیری سه تن از افراد گروه طالبان مسلح در شهر پلخمری، از تخریب پایه های برق وارداتی در این ولایت جلوگیری کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «نورحبیب گلبهاری» فرمانده پولیس بغلان گفته است که این افراد سال گذشته نیز پایه های برق وارداتی را در ساحه دندشهاب الدین شهر پلخمری منفجر نموده بودند.

تخریب پایه های برق وارداتی در دنده شهاب الدین بغلان زمستان سال گذشته باعث شده بودند که مدتی شهروندان کابل از نور برق بی بهره باشند.

به گفته آقای گلبهاری یکتن از این بازداشت شده ها بنام «ظریف» از ماین سازان ماهر گروه طالبان مسلح است و این شخص در منفجر ساختن پایه های برق، پل و پلچک ها و وسایط نظامیان کشور سهم فعال داشته است.

فرمانده پولیس بغلان اضافه کرد که از نزد این افراد ۱۴ کیلوگرام مواد منفجره نیز بدست آمده است و آنان تصمیم داشتند که با استفاده از این مواد منفجره بار دیگر پایه های برق را تخریب نمایند.

سال گذشته پایه های برق وارداتی اوزبکستان در منطقه دندشهاب الدین شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان از سوی طالبان مسلح تخریب شد و مدت طولانی شهروندان کابل و برخی شهرهای دیگر از نور برق بی بهره ماندند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *