شکایت تحریک انصاف پاکستان از سیا

حزب مخالف پاکستان، شکایت از سازمان اطلاعات مرکزی امریکا( سیا) و مدیر این سازمان در اسلام آباد را به دلیل “قتل ” و ” به راه انداختن جنگ” در این کشور در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تحریک انصاف پاکستان ،به رهبری عمران خان ستاره کریکت پاکستان روز چهارشنبه (۶ قوس) درچارچوب بخشی از تلاش‌ها علیه حملات هواپیماهای بدون سرنشین تحت هدایت سیا در این کشور، ماهیت اصلی مدیر این سازمان جاسوسی در اسلام آباد را فاش کرد.

حزب تحریک انصاف پاکستان در انتخابات پارلمانی که در ماه می برگزار شد، پس از حزب مسلم لیگ به رهبری نواز شریف بیشترین آرا را از آن خود کرد و رهبری دولت ائتلافی را در استان خیبر پختونخواه در شمال غرب پاکستان به عهده گرفت.

حزب تحریک انصاف پاکستان در نامه‌ای به پلیس پاکستان از کریک اوس، مدیر سازمان جاسوسی سیا در اسلام آباد به عنوان یکی از افراد مسئول درحملات هواپیماهای بدون سرنشین در ۲۱ نوامبر در منطقه “هنگو” در ایالت خیبر پختونخواه نام برد، در این حمله که یک حوزه علمیه هدف قرار گرفت، شش نفر کشته شدند .

شیرین مزاری، دبیر اطلاع رسانی تحریک انصاف پاکستان در نامه‌ای گفت :  مایلم تا کریک اوس، رئیس دفتر سازمان سیا در اسلام آباد و جان او. برنان را دلیل ارتکاب جرایم قتل و به راه انداختن جنگ علیه پاکستان معرفی کنم.

هدف از این اقدام ، وادار ساختن واشنگتن به توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین اعلام شده است، شمار زیادی غیر نظامی از جمله زنان و کودکان در حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا کشته شده‌اند.

از روز شنبه هزاران نفر از فعالان تحریک انصاف پاکستان در اعتراض به حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا مسیرهای انتقال تجهیزات مورد نیاز نیروهای اشغالگر تحت هدایت امریکا در کشور همسایه افغانستان را در ایالت خیبرپختونخواه مسدود کرده‌اند.

حزب تحریک انصاف پاکستان همچنین هشدار داد، مسدود شدن مسیرهای تدارکاتی ناتو تا زمان پایان حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا ادامه خواهد داشت .

عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان از دولت مرکزی به رهبری نواز شریف نخست وزیر پاکستان خواسته است تا با اتخاذ موضعی سرسختانه ، امریکا را وادار کند تا به حملات نامشروع هواپیماهای بدون سرنشین پایان دهد، عمران خان همچنین از شریف خواست تا مسیرهای ارسال تجهیزات مورد نیاز نیروهای ناتو در کشور همسایه افغانستان را مسدود کند.

عمران خان، روز شنبه در جمع معترضان گفت:  ما امریکا را تحت فشار قرار خواهیم داد و اگر حملات هواپیماهای بدون سرنشین متوقف نشود به اعتراضات خود ادامه خواهیم داد .

وی افزود :  تا زمانی که حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا متوقف نشود، اجازه نخواهیم داد تا تجهیزات مورد نیاز ناتو از ایالت خیبرپختونخواه عبور کند.

امریکا مدعی است حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا تحت اداره سیا، شبه نظامیان طالبان را که تهدیدی علیه نیروهای بین‌المللی تحت هدایت امریکا در کشور همسایه افغانستان هستند،هدف قرار می‌دهد. این در حالی است که بنابر آمارها، اغلب غیرنظامیان پاکستانی، قربانیان این حملات که بدون مجوز سازمان ملل اجرا می‌شوند، هستند .

کشته شدن غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان پاکستانی در حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا، تیرگی روابط میان اسلام آباد و واشنگتن را موجب شده است. مقام‌های اسلام آباد بارها مراتب شکایت خود را به اطلاع دولت امریکا رسانیده‌اند.

دانشگاه‌های استنفورد و نیویورک امریکا در سپتامبر ۲۰۱۲ میلادی با انتشار گزارشی درباره تاثیر فزاینده حملات پهپادهای تروریستی امریکا بر زندگی مردم عادی پاکستان هشدار دادند.

در این گزارش آمده بود : درصد اهداف “سطح بالایی” که در این گونه حملات کشته شده‌اند، بسیار پایین بوده و فقط حدود ۲ درصد از کل تلفات را شامل می‌شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *