سرقت تجهیزات پناهجویان در فرانسه توسط پولیس این کشور

پولیس فرانسه در تازه ترین اقدامات خود علیه پناهجویان برای بیرون راندن آنها از این کشور، پتو و تجهیزات آنان را میدزدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با انتشار گزارشی از مرکز فرانسوی حقوق پناهجویان، اعلام کرد، پولیس فرانسه بدون توجه به سرمای شدید هوای این کشور و با هدف وادار کردن پناهجویان به ترک خاک فرانسه، پتو و دیگر وسایل این پناهجویان را سرقت می کند.

بر اساس این گزارش، پولیس فرانسه اخیراً علیه پناهجویان متوسل به زور و خشونت شده و با شلیک گاز اشک آور به زنان و کودکان و مردان به آنها حمله ور شده و پتو و تجهیزات گرم آنان را پاره کرده و یا سرقت می کند.

۳۷ درصد از پناهجویانی که اسامی آنان در مرکز پناهجویان فرانسه ثبت شده است، مورد خشونت پولیس این کشور قرار گرفته اند و این درحالی است که دولت فرانسه طرح هایی را برای حل بحران آنان مطرح کرده بود.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز در بیانیه ای پولیس فرانسه را به جمع آوری پتوهای پناهجویان برای وادار کردن آنها به ترک خاک فرانسه، متهم کرده و هشدار داده است که این اقدام جان هزاران نفر را به خطر می اندازد.

این سازمان بین المللی با اشاره به وضعیت وخیم هشت پناهجو که مورد حمله پولیس فرانسه قرار گرفته و تحت درمان امدادرسانان این سازمان قرار گرفته اند، از پولیس فرانسه خواست به این حملات پایان دهد.

دولت فرانسه در اکتبر ۲۰۱۶، اردوگاه پناهجویان «کاله» در شمال این کشور را که حدود ۱۰ هزار نفر در آن اقامت داشتند، تخریب کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *