سازمان عفو بین الملل خواهان محاکمه شدن مقامات ارتش میانمار شد

گزارش ها میرسانند که سازمان عفو بین الملل طی گزارش منتشر کرده خود سران ارتش میانمار را به مدیریت تهاجمی خشونت علیه مسلمانان روهینگیا، نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایت نابخشودنی متهم کرد و خواهان به کیفر رسانیدن این مقامات ارتش میانمار در دیوان بین المللی کیفری شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سازمان عفو بین الملل در گزارش امرزو (چهارشنبه ۶ سرطان) مقامات ارشد امنیتی ارتش میانمار را به ارتکاب جنایت و نقض حقوق مسلمانان روهینگیایی محکوم کرده و  از دیوان عالی بین المللی کیفری خواهان محاکمه و به کیفر رسانیدن این مقامات شده است.

گفته میشود بعد از حمله ارتش میانمار به ایالت راخین بیش از ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی مجبور به ترک منازل شان شدند که سازمان ملل این خشونت میانمار را پاکسازی قومی نامیده است.

در گزارش عفو بین الملل آمده است که پاکسازی قومی مسلمانان روهینگیا توسط کمپنی مداوم ونظام مند که مقامات ارشد میانمار آنرا مدیریت میکردند و در نتیجه آن هزاران کودک خورد سال کشته شدند صورت گرفته است و این جنایت قابل بخشش نیست.

این سازمان همچنان نیروها نظامی میانمار را به ارتکاب شکنجه، جابجای اجباری، آتش زدن بازارها و مزارع مردم مسلمانان روهینگیایی و خشونت های جنسی که منجر به متواری شدن این مردم گردید متهم کرد.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که این جنایت در قوانین بین الملل با جنایت علیه بشریت مطابقت میکرد و در قالب تهاجمی، گسترده و نظام مند علیه مردم مظلوم روهینگیا صورت گرفته است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *