روسیه: گروه تروریستی داعش قصد دارد افغانستان را پایگاه خود بسازد

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه که در یک کانفرانس بین المللی سخنرانی می‌کرد گفت که پس از برخورد قاطع ائتلاف ایران و روسیه با تروریست‌ها در سوریه، حالا گروه تروریستی داعش در مناطق دیگر و به خصوص افغانستان در حال ایجاد پایگاه است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شویگو ضمن این که از لفاظی‌های روس‌ستیزانه و اقدامات نظامی غیردوستانه در نزدیکی مرزهای این کشور ابراز نگرانی کرد، به مقایسه روزهای پیش از ورود روسیه به معرکه سوریه با روزهای پس از ورود ارتش روسیه پرداخت و نتیجه‌گیری کرد که آمریکا و متحدانش در ائتلاف به ضد گروه تروریستی داعش، عزمی برای مبارزه با تروریست‌ها نداشته‌اند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت که قبل از شروع عملیات ما، ائتلافی به رهبری آمریکا، اصطلاحاً با داعش می‌جنگید؛ ۳۰ کشور از میان کشورهای حاضر در این ائتلاف، ارتشی مدرن داشتند ولی نتیجه کار این بود که داعش روز به روز، زمین‌های بیشتری را در سوریه و عراق تصاحب می‌کرد.

شویگو نتیجه‌گیری جالبی کرد و گفت : سخت است باور کنیم که قوی‌ترین ائتلاف (موجود در دنیا) نتوانست آن تروریست‌ها را شکست دهد. شاید هدف آنها، فقط بی‌ثبات کردن منطقه و محکم کردن جاپای اقتصادی و نظامیشان بود.

وزیر دفاع روسیه تاکید که گروه تروریستی داعش پس از شکست در سوریه و عراق در حال ایجاد پایگاهی جدید در آفریقا و افغانستان هستند؛ مابقی هم به کشورهایشان در آسیا و اروپا بازمی‌گردند.

وی در مورد حضور گروه تروریستی داعش تاکید کرد که افغانستان در حال تبدیل شدن به خانه امن گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است؛ آنها ممکن است حتی از آنجا به دیگر مناطق آسیا نفوذ کنند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت که امروز بیش از ۵۴۰۰ داعشی در افغانستان حضور دارند و این عدد، رو به افزایش است.

گروه تروریستی داعش از چند سال بدین سو در بخش‌های شمال و شمال‌شرقی افغانستان فعالیت می‌کنند و مسئولیت بیشترین حملات انتحاری بر امکان شیعه‌ها را نیز به عهده گرفته اند.

همچنان گفته می‌شود که در میان اعضای گروه تروریستی داعش شهروندان کشورهای خارجی نیز وجود دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *