هیچکس در ناتو خواهان جنگ سرد با روسیه نیست

دبیرکل ناتو در حالی از عدم تمایل برای بازگشت به دوران جنگ سرد با روسیه حرف می‌زند که حضور نظامی این سازمان در شرق اروپا و دریای سیاه بعد از حوادث اوکراین بشدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “آندرس فوگ راسموسن” دبیرکل ناتو اعلام کرد که هیچکس در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواهان بازگشت به دوران جنگ سرد با روسیه نیست.

 راسموسن در مقاله‌ای که امروز در روزنامه «دیلی تلگراف» منتشر شد، نوشته است: هیچکس در ناتو خواهان بازگشت به دوران جنگ سرد نیست، ولی ما شاهد هستیم که کرملین تلاش دارد به آن زمان بازگشته و اروپا را به حوزه نفوذ جدید خود تقسیم کند.

 دبیر کل ناتو در عین حال با تاکید بر اینکه این سازمان باید به سیاست روسیه در قبال اوکراین پاسخ مناسب دهد، افزود: با توجه به این مسئله و با کمک متحدان خود در هر دو سوی آتلانتیک، ما توانستیم جنگنده‌های مستقر خود در کشورهای حوزه بالتیک را به دو برابر افزایش دهیم. ما با کمک هواپیماهای آواکس در آسمان لهستان و رومانی گشت زنی مرتب انجام داده و حضور خویش در دریای سیاه را نیز افزایش داده‌ایم.

 این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که مقامات روسی بارها به مسئولیت سنگین سیاستمداران غربی، از جمله آمریکا و کشورهای عضو ناتو در حمایت از ملی گرایان افراطی در  سرنگونی دولت قانونی در اوکراین اشاره کرده و از سیاست آنها در این زمینه انتقاد کرده‌اند.

 پیش از این “الکساندر گروشنکو” نماینده دائم روسیه در مقر ناتو اعلام کرده بود که تعداد کشورهایی که در ناتو خواستار بازگشت به دوران جنگ سرد هستند، هر روز در حال افزایش است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *