رئیس جمهورغنی: به زودی موافقتنامه صلح نهایی خواهد شد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پس از ادای نماز عید سعید قربان در ارگ گفت که به زودی موافقتنامه صلح نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نماز عید سعید قربان صبح امروز در مسجد جامع ارگ با حضور رئیس جمهور، معاونین ریاست جمهوری و ریاست اجرایی برگزار شد.

رئیس جمهور طی سخنانی ضمن اینکه عید سعید قربان را به ملت عظیم افغانستان و مسلمانان جهان تبریک گفت، به روح پاک شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بخصوص زړور زاهد قوماندان امنیه ولایت ننگرهار که روز گذشته به شهادت رسید، اتحاف دعا کرد.

محمد اشرف غنی گفت که آرزوهای غازی امان الله خان بانی استقلال کشور فراموش نشده است و منحیث رئیس جمهور افغانستان به آن عمل می کنم.

رئیس جمهور در مورد صلح گفت: صلح آرزوی ملت افغانستان است و ملت ما برای برقراری صلح، اجماع سرتاسری دارد.

رئیس جمهور غنی از تلاش های شورای عالی صلح و هیات حزب اسلامی تشکری کرده گفت که بزودی موافقت نامه صلح نهایی خواهد شد. وی افزود که امید است بزودی شاهد ایجاد فضای صلح و ختم جنگ باشیم و این مسایل باید در مدت محدود حل گردد.

محمد اشرف غنی گفت که خداوند (ج) صلح را خیر دانسته است، بدین اساس وظیفه اول من منحیث رئیس جمهور، اطاعت از ارشادات الهی و تطبیق قانون اساسی کشور می باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچگونه مانعی بدون دلیل را در مقابل صلح قبول ندارد، از تمام شخصیت های سیاسی و ملی کشور خواست تا مسئله صلح را جدی بگیرند.

%d8%ba%d9%86%db%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b2

رئیس جمهور افزود: اگر در مقابل صلح مانع ایجاد شود، وظیفه من منحیث رئیس جمهور این است تا آنرا با مردم افغانستان شریک سازم و از آنها بخواهم که در یک صف واحد برای برقراری صلح ایستاده شوند.

رئیس جمهور کشور گفت که هدف ما افغانستان باثبات و متحد در مطابقت به قانون اساسی کشور است که تمام مردم و اقوام کشور خود را در اتحاد و اتفاق کامل ببینند.

آقای غنی برای پروفیسور استاد عبد رب الرسول سیاف که در حال حاضر در یکی از شفاخانه های هند بستری و تحت مداوا می باشد، آرزوی صحتمندی کرد و از انجام عملیات موفقانه وی، ابراز خرسندی نمود.

رئیس جمهور گفت که راه ما راه حق است و سرنوشت نسل های آینده را تعیین می کند، این راه را که راه میلیون ها افغان است با تعهد، حوصله و عزم قاطع ادامه می دهیم.

وی در اخیر سخنانش از همه خواست تا به خانواده های شهدا رسیدگی و از آنها مواظبت نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *