خشونت‌های جنسی ارتش میانمار را در لست شرم آورترین‌ها جا داد

ارتش کشور میانمار به دلیل مرتکب شدن خشونت های جنسی به لیست  شرم آور ترین ارتش ها افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از دیده بان حقوق بشر در گزارش که سازمان ملل متحده ارایه نموده به خشونت های ارتش مسلح و غیر دولتی  میانمار طی سال ۲۰۱۷ در ۱۹ کشور اشاره شده است به همین دلیل  ارتش میانمار(تادمادوا) در لیست گروه های قرار گرفت که مرتکب خشونت های جنسی شده اند.

در این گزارش آمده است که خشونت های جنسی و تهدیدات وسیع ارتش مسلح میانمار به منظور تحقیر نمودن ارعاب و اقلیت روهینگیایی انجام میگردیده که دختران و زنان روهینگیایی به عنوان قشر اقلیت قربانی این هدف ها شده اند.

در همین حال دیده بان حقوق بشر گفته است که در درگیری های اخیر از زنان و دخترانی زیادی سوء استفاده جنسی صورت گرفته که در گزارش سازمان بین الملل ارتش میانمار عامل خشونت های گسترده جنسی علیه زنان میانمار معرفی شده اند و فعالیت های آنها در جریان پاکسازی  از سال ۲۰۱۶ میلادی تا اگست ۲۰۱۷ را به مثابه جنیات جنگی عیله بشرخوانده شده است.

از سوی دیگر پرامیلا پتن، نماینده سازمان ملل در پرونده های خشونت های جنسی با آنگ سان سوچی رهبر میانمار دیدار و خواهان تعهد آنها شده اند اما هر بار دولت میانمار ازاین مسله سرباز زده است.

این در حالی است که میانمار یک کشور با اقلیت از مسلمان روهینگیایی میباشد که مسلمان همواره تحت ظلم بودایی ها قرار دارند خشونت‌های جدید علیه مسلمانان میانمار در ایالت راخین بعد از کشته شدن ۱۱ مسلمان بیگناه توسط ارتش این کشور در ماه مه ۲۰۱۲ و حمله یک گروه بودائیان به موتر مسافربری حامل مسلمانان و کشته شدن یک بودائی در پاسخ به این حمله آغاز شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *