حمله انتحاری به گروه نبی حنفی در پاکستان

دست کم ۱۲ نفر بر اثر یک حمله انتحاری گروه طالبان در شمال غرب پاکستان کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به گفته مقامات پاکستانی دست کم ۱۲ نفر بر اثر یک حمله انتحاری در شمال غرب این کشور کشته شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که این حمله در مقر ملا نبی حنفی، از ستیزه جویان مسلح منطقه قبیله‌ای اوروکزی صورت گرفته است.

دو فرمانده طالبان در شمال غرب پاکستان کشته شدند و رهبر محلی طالبان در پاکستان زخمی شده است، ملا حنفی با نیروهای تحریک طالبان پاکستان در مواردی درگیری داشته است، هنوز مشخص نیست که آیا ملا حنفی در بین کشته شدگان و یا زخمی شدگان این حادثه هست یا نه.

در همین حال واجد خان، از مقامات محلی، به خبرگزاری آسوسیتدپرس گفت:ملا حنفی به هنگام حمله در محل حادثه نبوده است، طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را در منطقه کوهستانی “بلند خیل” واقع در وزیرستان شمالی، بر عهده گرفته است.

مقامات محلی گفته‌اند که یک حمله کننده انتحاری موتر حامل مواد منفجره خود را به مقر افراد وابسته به ملا حنفی کوبیده است.

گفته شده است تعدادی از مردم عادی نیز در اثر این حمله کشته و یا مجروح شده‌اند، براساس این گزارش ها، ملا حنفی از منطقه قبیله‌ای اورکزی است.

ستیزه جویان القاعده و طالبان در مناطق قبیله‌ای پاکستان به ویژه وزیرستان شمالی فعال هستند، ملا نبی پیش از این  از متحدین طالبان پاکستان بود اما بعدا از آنها جدا شد و در مواردی با این گروه درگیر شد.

برخی از گزارش‌ها حاکی از حمایت دولت از گروه ملا نبی حنفی حکایت دارد، دولت پاکستان تلاش دارد با نزدیکی و حمایت از برخی از گروه ‌ای فعال در منطقه از انسجام این گروه‌ها بکاهد.

در همین حال، این حادثه در زمانی صورت گرفته است که در چارچوب تلاش‌های دولت برای مذاکره با طالبان، گفته می‌شود اختلافاتی بین گروه‌های مختلف طالبات بر سر مذاکره با دولت پاکستان ایجاد شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *