حمایت از عطا محمد نور و جنرال دوستم در ولایت بدخشان

شماری از باشنده گان ولایت بدخشان امروز چهارشنبه (۱۳ جدی) طی همایشی حمایت شان را از عبدالرشید دوستم معاون اول ریس جمهور و عطامحمد نور والی قبلی بلخ اعلام داشتند.
سخنرانان این همایش ضمن اعلام حمایت شان از معاون اول ریس جمهور و والی قبلی بلخ، ریس جمهور غنی را به “حذف سیستماتیک” رقبای سیاسی اش از بدنه حکومت متهم نمودند.
داکتر بشیراحمد صمیم ریس شورای ولایتی بدخشان در صحبت هایش خواستار حل بحران پیش آمده از راه مذاکره گردید.
ریس شورای ولایتی بدخشان هشدار می‌دهد که اگر تنش های برخواسته میان حکومت و آقای نور حل نگردد، آینده کشور را به چالش مواجه خواهد ساخت .
وی برکناری عطامحمد نور را از سمت ولایت بلخ موضوع غیر قابل قبول برای مردم به ویژه بدخشانی خواند و خواستار ابقای آقای نور به سِمت اش در ولایت بلخ گردید.
همچنان سخنرانان دیگر نیز رهبران حکومت را به کنار زدن رقبای سیاسی شان متهم نموده می گویند که ریس جمهوری کشور در تلاش جابجایی افراد مورد نظرش در پُست های کلیدی کشور است.
این درحالیست که روز گذشته نیز باشنده گان ولایت فاریاب طی همایشی حمایت شان را از والی قبلی بلخ و معاون اول ریس جمهوری اعلام داشته خواهان برگرداندن عبدالرشید دوستم به کشور شدند.
آنان هشدار دادند که اگر معاون اول کشور به افغانستان برگردانده نشود و صلاحیت هایش دوباره داده نشود به اعتراضات شان ادامه می دهند.
محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *