تولد پسر ۲ سر در هند / این نوزاد پس از ۳۲ ساعت مرد

نوزادی با یک تنه اما دو سر و گردن در هند به دنیا آمد که فقط ۳۲ ساعت زنده ماند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در هفته جاری یک نوزاد پسر از مادری ۲۰ ساله در دانشکده پزشکی «جواهر لعل نهرو» هند به دنیا آمد که یک تنه مشترک و دو گردن و دو سر داشت.

وزن این نوزاد هنگام تولد ۲/۵ کیلوگرم بود.

داکتر جایپاراکاش نارایان، استادیار بخش طب اطفال گفته است که این کودک اولین فرزند والدینش بود و احتمالا به همین دلیل آنها نمی‌دانستند که مادر در دوران بارداری باید تحت معاینه پزشکان قرار گیرد و در صورت لزوم اقدامات احتیاطی اضافی را انجام دهند.

به گفته وی، مادر این نوزاد پسر، دوران بارداری و زایمان را بخوبی پشت سر گذاشته بود اما فرزندش در هنگام تولد کمی با مشکلات تنفسی درگیر شده بود.

داکتر نارایان افزود: با این که آنها دو جفت از همه اعضای داخلی را در قسمت بالای سینه داشتند اما هر دو در یک بدن مشترک به دام افتاده بودند و به همین دلیل امکان جداسازی این کودکان وجود نداشت.

نوزاد دوسر هندی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شد اما مادر ۲۰ ساله و پدر ۲۴ ساله او به رغم خطرات و هشدارهای کارکنان بیمارستان تصمیم گرفتد پسرشان را به خانه ببرند و ۳۲ ساعت پس از تولد وی، پزشکان مطلع شدند که کودک مذکور مرده است.

یک مطالعه که در اکسپرس‌هند منتشر شده، نشان داده است که از هر ۱۰۰ کودک به دنیا آمده در هند، دو نفرشان هنگام تولد نقایص و ناهنجاری‌هایی دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *