امروز به کنفرانس وحدت بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم

مولوی محمد اسحاق مدنی عضو شورای عالی مجمع تقریب و مشاور رئیس جمهور ایران در امور اهل سنت، به لزوم وحدت بین مسلمانان اشاره و تاکید کرد؛ امروز به هفته وحدت و برگزاری کنفرانس وحدت بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

مدنی افزود: علت این لزوم، روشن و واضح است؛ دشمنان اسلام سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان دارند و امروز حرکت و فعالیت خود را در جهت تفرقه بیشتر کرده اند و از امکانات بیشتری بهره می برند خصوصا این که گروه هایی را در جهان اسلام ایجاد کردند که به عامل خشونت ها و افراط گرایی ها در منطقه تبدیل شده اند، لذا امروز از هر روز دیگری به فعالیت های بیشتری در زمینه و حدت و تقریب نیاز داریم.

اسحاق مدنی در ادامه راهکار مقابله با جریان های تکفیری را “روشنگری” توصیف کرد و گفت: ما باید با روشنگری حقیقت اسلام را به توده های مردم عرضه بداریم؛ سیره پیامبر (ص) را معرفی کنیم و تعالیم، سجایای اخلاقی و آموزه های نبی مکرم اسلام (ص) را به مسلمانان بشناسانیم.

وی افزود: عطوفت و رحمت اسلامی که در آموزه های پیامبر وجود داشت را به مردم عرضه بداریم و کسانی که سعی در مخدوش جلوه دادن تعالیم اسلامی دارند را رسوا کنیم.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با محکوم کردن اقدامات تکفیری ها، اظهار داشت: اقدامات جریان های تکفیری و افراطی تنها باعث جنگ و خونریزی بین مسلمانان می شود، لذا ما باید حقیقت این جریان ها را به امت اسلامی معرفی کنیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *