ادامه درگیری های مسلحانه و کشتار در لیبی

در تازه ترین درگیری‌ها میان نیروهای مسلح طرفدارجنرال شورشی «خلیفه حفتر» و گروه «انصار الشریعه» در بنغازی لیبی منجر به کشته شدن ۱۳نفر و زخمی شدن ۴۵ نفر دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه خبری «الحیاه»، افراد مسلح وابسته به جنرال «خلیفه حفتر» و شبه نظامیان، روز دوشنبه در شهر بنغازی لیبی با یکدیگر به شدت درگیر شدند.

در درگیری ها دست‌کم ۱۳ نفر کشته و ۴۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منابع خبری لیبی دلیل این درگیری را تلاش گروه مسلح «انصار الشریعه» برای خارج کنترل بنادر و پایگاه‌‌های نظامی این شهر از اختیار نیروهای ارتش لیبی و افراد مسلح طرفدار جنرال خلیفه حفتر اعلام کردند.

به گزارش فارس، موضوع مهم درباره تحولات لیبی این است که تحرکات نیروهای وابسته به خلیفه حفتر در حالی شدت یافته که بی ثباتی سیاسی در این کشور هنوز ادامه دارد و گروه‌های سیاسی همچنان توجهی به امنیت ملی لیبی ندارند.

عنوان عملیات جنرال شورشی خلیفه حفتر علیه جریان‌های اسلام گرا که از نظر آنها گروههای شبه نظامی هستند، عملیات «وقار» است.

این عملیات طی ماه‌های اخیر حمایت بخشی از سیاستمداران، شبه نظامیان قبایل و پرسنل و افسران سابق نیروهای مسلح و پولیس لیبی را به خود جلب کرده است.

جنرال حفتر اسلام گرایان را متهم کرده که نهادهای دموکراتیک و نوپای کشور را با اعمال زور به گروگان گرفته اند.

عملیات جنرال حفتر خشونت های شدیدی را به دنبال داشته که در جریان این ناآرامی های خشونت آمیز فقط در شهر بنغازی صدها نفر کشته و زخمی شده اند.

نمایندگان پارلمان لیبی نیز برای پایان دادن هر چه سریعتر این درگیری‌ها، امروز دوشنبه رسما عبدالله الثنی، نخست وزیر این کشور را مامور به تشکیل کابینه جدید کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *