هدف انفجارها در عراق شکست سازش ملی و ایجاد دشمنی مذهبی است

روسیه با محکوم کردن انفجارهای تروریستی اخیر در چند منطقه بغداد که جان ده ها نفر را گرفت، اعلام کرد: هدف تروریست ها شکست سازش ملی و ایجاد دشمنی مذهبی بین عراقی ها است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به دو انفجار مهیب اواخر هفته گذشته در منطقه صدرسیتی در شمال و بیاع در جنوب بغداد، نوشت: مسئولیت این اعمال وحشیانه را گروه تروریستی داعش برعهده گرفته که پس از آزادسازی بخش های شرقی موصل، فعالیت های خود را افزایش داده است.

در این بیانیه که شامگاه جمعه انتشار یافت، ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان انفجارها تاکید شده است که اقدام های تروریست ها، ماهیت وحشی و جنایتکارانه آنها را نشان می دهد که به شدت این فعالیت ها محکوم می کنیم.

«این گونه اقدام ها برای برافروختن خصومت های مذهبی در عراق و اخلال در تلاش ها برای پیشبرد سازش ملی صورت می گیرد.»

در بیانیه بر همبستگی روسیه با عراق در مبارزه با تروریست ها تاکید و از اقدام های این کشور در مبارزه با تروریسم پپشتیبانی شده است.

وزارت خارجه روسیه همچنین از شرکای منطقه ای و بین المللی این کشور همگرایی برای مقابله با تهدید تروریسم در سطح بین المللی را خواستار شده است.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته دو نمایشگاه موتر در مناطق الحبیبیه در شمال شهرک صدر و منطقه البیاع در جنوب غرب بغداد پایتخت عراق هدف حمله تروریست ها قرار گرفت که بیش از ۵۰ کشته و حدود ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *