افسران صدام فرماندهی نبردهای داعش را در عراق برعهده دارند

شبکه تلویزیونی المیادین روز یکشنبه مجموعه ای از اسناد به جا مانده از گروه تروریستی داعش در دانشگاه موصل را به نمایش گذاشت که نشان می دهند افسران ارشد صدام دیکتاتور پیشین عراق، فرماندهی نبردهای تروریست های داعش در موصل را برعهده داشته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از المیادین، در میان اسنادهای یاد شده پرونده ای وجود دارد که در بردارنده نام عناصر داعشی است. در این پرونده نام سه عنصر پیوسته به ارتش به اصطلاح “دابق” داعش دیده می شود.

این پرونده شامل فهرستی از نام، کُنیه و لقب عناصر یاد شده و زمان ملحق شدن آنها به داعش و مرخصی های آنها و نوع سلاح موجود در اختیارشان است که شماری از این نام ها با رنگ سبز مشخص شده است.

در این اسناد به تابعیت عناصر داعش اشاره نشده، اما برخی از این پرونده ها در بردارنده نشانه هایی از تابعیت برخی از عناصر داعشی است.

در این فهرست همچنین از نام ها و اصطلاحات رایج در دوران ارتش سابق عراق استفاده شده است که از تجربه نظامی عناصر یاد شده حکایت می کند و این احتمال وجود دارد که شماری از افراد یاد شده بخشی از ارتش صدام را که در جنگ علیه ایران نیز شرکت داشته اند، تشکیل می دادند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *