اسرائیل در بحران سوریه ۷ میلیون دالر سرمایه گذاری کرده است

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در کنفرانسی امنیتی در «هرتزلیا» با ادعای تهدید ایران برای اسرائیل در آینده نزدیک، تصریح کرد که تل‌آویو تاکنون ۷ میلیون دالر در بحران سوریه سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این نشست چهره‌های برجسته صهیونیستی از جمله «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش، «موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین، «شلدون آدلسون» سرمایه‌دار یهودی آمریکایی، گادی ایزنکوت با اشاره به بحران سوریه و تمایلات پنهان این رژیم درباره نتیجه آن، گفت: «نزدیک به ۷ میلیون دالر از بودجه ارتش اسرائیل در کمک به (معارضان و تروریست‌های) سوریه سرمایه گذاری شده است.»

ایزنکوت با اشاره به اینکه تا کنون نزدیک به ۳۰۰۰ مجروح معارض سوری در فلسطین اشغالی توسط رژیم اسرائیل درمان شده‌اند، افزود، هیچ کسی از پرداخت بهای خونین برای بحران سوریه راضی نیست، نه ایران، نه حزب‌الله، نه روسیه و نه ارتش سوریه.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد حزب‌الله در این میان بیشتر از همه متحمل تلفات شده، زیرا یک سوم نیروهای آنها در سوریه مشغول مبارزه با تروریست‌ها هستند و تا کنون (به ادعای ایزنکوت) ۱۷۰۰ رزمنده این گروه کشته و بیش از ۷۰۰۰ تن دیگر مجروح شده‌اند.

ایزنکوت با ادعای اینکه ۲۰ درصد از مناطق سوریه توسط گروه‌های مختلف کنترل می‌شود، خاطر نشان کرد سوریه‌ای که «حافظ اسد» رئیس جمهور فقید این کشور بسیار تلاش کرد سال‌ها قبل تاسیس کند، اکنون برای همیشه نابود شده است.

منابع خبری حاضر در این نشست به نقل از وی درباره گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز نوشتند: حماس (جنبش مقاومت اسلامی) در غزه یک “دیکتاتوری که از سوی توده‌ها رد شده باشد” نیست بلکه آنها در قلب مردم خود جای دارند.

این مقام نظامی اسرائیل با تاکید بر اینکه غزه به بمب ساعتی تبدیل شده، تصریح کرد: به همین دلیل اسرائیل خواستار بهبود وضعیت این منطقه است. واقعیت‌های انسانی-اجتماعی در غزه تغییر کرده است. اکنون بیش از ۲ میلیون نفر در مرز با مصر و دریای غربی ساکن هستند.

ایزنکوت با بیان اینکه گروه‌های مقاومت مانند «حماس» و «جهاد اسلامی» تقویت توان زیرزمینی برای حمله به اراضی اشغالی را افزایش داده‌اند، ادامه داد این واقعیت که اسرائیل به انتفاضه سوم برخورد، ناشی از استفاده بیش‌ازحد از زور و کشاندن مردم فلسطین به سمت عملیات‌های استشهادی بود.

وی درباره حمایت‌های مالی ایران از محور مقاومت ادعا کرد: با اینکه حماس یک گروه سنّی است اما ایران ۷۰ میلیون دالر به آنها کمک کرده است. حزب‌الله نیز ۷۵۰ میلیون دالر از ایران دریافت کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل همچنین گفت: اسرائیل هم‌اکنون از ۵ جبهه تهدید می‌شود. در آینده نزدیک ایران یک چالش امنیتی واقعی خواهد بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *