سازمان اطلاعات فرانسه: رژیم اسرائیل عامل تسلیح تروریست ها است

پایگاه اطلاع رسانی اردنی جی بی سی نیوز به نقل از یک روزنامه فرانسوی اعلام کرد که سازمان اطلاعات این کشور معتقد است: اسرائیل عامل تسلیح جبهه النصره است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منابعی در سازمان اطلاعات فرانسه به روزنامه فرانسوی ‘لاکنار’ گفتند که رژیم اسرائیل در چارچوب روابطش در سوریه به سازمان النصره که یکی از شاخه های سازمان تروریستی القاعده می باشد، کمک ها و تجهیزات نظامی ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار جی بی سی نیوز از پاریس، نزدیکان بنیامین نتانیاهو در جریان تبلیغات انتخاباتی وی گفته اند که نتانیاهو با تروریست ها جنگ خواهد کرد اما سازمان اطلاعات فرانسه می گوید رژیم اسرائیل همان طرفی است که کمک های نظامی به جبهه النصره را که از نظر اهمیت دومین گروه مهم تروریستی در سوریه و شاخه ای از سازمان تروریستی القاعده است، برعهده دارد.

جی بی سی نیوز می افزاید، مجله لاکنار به نقل از منابع اطلاعاتی فرانسه و بر پایه اسناد ناظران سازمان ملل اعلام کرده، بین رژیم اسرائیل و شورشیان در سوریه همکاری وجود دارد و تل آویو علاوه بر این که شورشیان سوریه را از نظر تجهیزات جنگی مجهز کرده به جبهه النصره نیز از نظر ادوات نظامی کمک کرده است.

سازمان اطلاعات فرانسه معتقد است حمله هوایی هفته گذشته رژیم اسرائیل به اهدافی در سوریه این مسئله را که تل آویو خود را بخشی از درگیری های موجود در سوریه می داند و بدون آن رسیدن به راه حل ممکن نیست، تایید می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *