خاخام های صهیونیست مدعی دین یا جنایت اند؟

۲۶ میزان ۱۳۹۴

FunShad.Com-20090930-85d8ce590ad8981ca2c8286f79f59954در پی بالاگرفتن درگیری های میان فلسطینیان کرانه باختری با صهونیست ها، برخی خاخام های صهیونسیست فتاواهایی صادر کرده اند که اجازه می دهد فلسطینی ها را پس از بازداشت به قتل برسانند و کشتن آنها را یک فریضه دینی می دانند.

پایگاه خبری صهیونیستی “والا” با انتشار مقاله ای در پاسخ به افراطیون یهودی شهرک نشین که بر عرب ستیزی تاکید داشتند، پاسخ یکی از خاخام های تندروی صهیونیست به نام “بن تسیون موتسافی” را منتشر کرد که در آن آمده است: کشتن فلسطینی ها نه تنها یک کار پسندیده است بلکه یک فریضه دینی است؛ و شایسته است که بازداشت شدگان فلسطینی را از موی سر بگیری و سرشان را تا سرحد مرگ به زمین بکوبی.

این در حالی است که “دیوید ستاف” دیگر خاخام یهودی گفته بود:”مجاز نیست کسی را که علیه اسرائیل علمیاتی انجام داده و زخمی شده ، یا تهدیدی به همراه ندارد را آزار بدهید” ولی “موتسافی”در واکنش به این سخنان دیوید ستاف گفته بود:” به حرف های ستاف گوش ندهید زیرا کسی که نسبت به سنگ دلان(فلسطینی ها) ترحم کند عاقبت با دوستان(صهیونیست ها) نیز سنگ دلی خواهد کرد.

این مقاله با روشن ساختن ابعاد تاثیر خاخام های افراطی صهیونیست بر افکار عمومی صهیونیست ها، پرده از ظلم ها و ستم هایی بر می دارد که صهیونیست ها در حق ملت فلسطین مر تکب می شوند که همگی ناشی از اندیشه افراطی و تندروی صهیونیست هاست.

به راستی خاخام کیست و چه نقشی در جامعه صهیونیست دارد؟ چه نقشی این خاخام ها در کشتار فلسطینی ها دارند؟ و چه دلایلی برای این کار دارند؟ و چرا یهودیان مستقل از این خاخام ها دوری می جویند؟

خاخام یک جایگاه دینی

خاخام به معنای رهبر دینی است که با واژه های همچون ربانی و حبر هم معناست. خاخام واژه عبری است که در عربی به معنای حکیم است. خاخام معادل مرجع تقلید یا مفتی است که مردم برای پرسش های شرعی و دینی خود به او مراجعه می کنند و نظر وی برای کسی که از او درباره مشکل یا مساله ای سوال می کند لازم الاجراست. خاخام ها دارای رتبه های مختلفی هستند و تخصص های مختلفی دارند که برخی در مسائل اخلاقی و برخی در مسائل کلان دینی مقبولیت و مشروعیت دارند؛ و کسی که رهبری همه خاخام ها یا جامعه یهودی را از نظر دینی برعهده دارد “رئیس یشفیا” نام دارد.

نقش خاخام در داخل اسرائیل

پس از پیدایش اسرائیل و در سال های نخست موسسات خاخامی فقط به امور دینی می پرداختند و در مسائل سیاسی ورود نمی کردند. در سال ۱۹۷۷ با پیروزی راست گرایان در انتخابات اسرائیل، احزاب دینی و نژادپرست به حکومت راه یافته و به جایگاه ویژه ای دست پیدا کردند، به گونه ای که از آن پس حکومت اسرائیل ملزم شد پیش از امضای هرپیمانی با اعراب، باید عدم تعارض آن با دین یهود از سوی رهبران دینی یا همان بزرگ خاخام های اسرائیل تایید شود. رفته رفته مخالفت های خاخام های صهیونیست با پیمانهای حکومت اسرائیل آغاز شد به گونه ای که ابتدا با پیمان کمپ دیوید و بعد از آن با پیمان اسلو در اعتراض به عقب نشینی اسرائیل از سرزمین های موسوم به “سرزمین های کامل اسرائیل” مخالفت کردند.

تاثیر خاخام ها تا جایی پیش رفت که منجر به صدور دستورات دینی مبنی بر مجاز بودن ارتکاب جنایت در حق فلسطینی ها و ملت های منطقه شد و در همین راستا “اسحاق شابیر” یکی از خاخام های برجسته صهیونیست در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که تمام عملیات های یهودی ها ضد غیر یهودی ها مجاز ومشروع است. وی همچنین اعلام کرد که کشتن نوزادان شیرخوار غیر یهودی در صورت اقتضای مصلحت مجاز است که تاثیر این دستورات دینی را چندی پیش در به شهادت رساندن “علی الدوابشه” نوزاد چندماهه فلسطینی، به چشم دیدیم.

مشروعیت دادن به اشغال سرزمین های عربی

خاخام های صهیونیست، از مهمترین عوامل تاثیرگذار وشتاب دهنده روند اشغال سرزمین های عربی فلسطین به شمار می روند. همچنین خاخام های صهیونیست با مخالفت با هر گونه اقدام حکومت اسرائیل برای ترغیب فلسطینی ها به منظور مشارکت در مذاکرات موسوم به صلح ، از قبیل عقب نشینی از سرزمین های اشغالی یا متوقف ساختن شهرک سازی، به شدت مخالفند. به طور مثال “نیر بن ارتسی” یکی از خاخام های افراطی در اشاره به سرزمین های اشغال شده توسط اسرائیل اعلام کرده بود: عقب نشینی از یک سانتیمتر از سرزمین های اسرائیل ممنوع است. حکومت اسرائیل باید دست از ترسیدن بردارد وبرای حفظ خود تلاش کند. وی همچنین افزود: یهودی ها نباید با غیریهودی ها بیامیزند واین هدف ماست؛ باید اسرائیل را حفظ کنیم و متحد باشیم تا اراده خداوند را محقق کنیم.

مستندات خاخام ها برای صدور دستورات دینی چیست؟

خاخام ها برای صدور دستورات دینی خود به اصلی تحت عنوان “حق حیات اسرائیل و یهود” و باور “امت برگزیده خداوند” استناد می کنند و معتقدند که بقیه انسانها خلق شده اند تا در خدمت آنها باشند وبه همین دلیل هر اقدامی در راستای حفظ موجودیت اسرائیل و استمرار حیات آن باشد مشروع و واجب دینی است.

واز این رو خاخام های صهیونیست جزو ارکان اساسی ارتش اسرائیل به شمار می روند که به امر آماده سازی معنوی وروانی نظامیان می پردازند. خاخام ها به انتشار اندیشه یهودی و مفاهیم وباورهای خود از تورات می کوشند و تاکید دارند که خون غیر یهودی ارزان و بی ارزش است که می توان آن را برای زنده نگه داشتن یهودیت ریخت. خاخام ها معتقدند که باید خون غیر یهود را ریخت تا خداوند آنها را حفظ کند و حکومت آنها را مبارک گرداند. اندیشه هایی که دستورات “دوف لیئور” رهبر دینی افراطی وراست گرای حزب” خانه اسرائیلی” را توجیه پذیر می کند که گفته بود:غزه باید کاملا نابود شود تا صلح تحقق یابد.

خاخام های یهودی ضد صهیونیست

همه یهودی ها به اعتقادات خاخام های افراطی صهیونیست باور ندارند و برخی از آنها با افکار باورهای صهیونیست مخالفت می کنند وآنها را در تعارض صریح با تورات می دانند. جنبش یهودی ارتدوکس “ناطوری کارتا” یا “نگهبان شهر” از جمله یهودیانی به شمار می روند که با صهیونیست ها به مخالفت می پردازند ومی گویند نباید “حکومت اسرائیل” ایجاد شود. این جنبش در سال ۱۹۳۵ شکل گرفت و اعضا و طرفداران آن در بیت المقدس و لندن و نیویورک پراکنده اند. “یسرول دوفید ویس” رهبر این حزب پیشتر در مصاحبه ای گفته بود:صهیونیست ها مساله هولوکاست را دست آویزی برای محقق ساختن اهداف خود می سازند. ما یهودیانی که قربانی هولوکاست هستیم نباید ازآن سواستفاده کنیم. ما نه تنها خواهان عقب نشینی از مرزهای ۱۹۶۷ هستیم بلکه بر این باوریم که دولت فلسطین باید به فلسطینی ها سپرده شود وما در کنار آنها زندگی کنیم.

جنایت اند،

خاخام،

دینی،

سیاسی،

مدعی،


دید گاه خود را بنویسید آدرس ایمیل و شماره در دید گاه نشر نخواهد شد

Comment is not allowed