تجاوز آمریکا، فرانسه و انگلیس؛ حمایت از تروریستان در سوریه

ساعت ۵:۳۰ صبح امروز (۲۵حمل) از خبرنگاران آمریکایی خواسته شد که در یک نشست مهم خبری در کاخ سفید حضور پیدا کنند، در این نشست خبری دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت که تصمیم برای حمله به تأسیسات شیمیایی بشار اسد گرفته شده است.

ترامپ در ادامه سخنرانی خود  گفت که حمله نظامی مشترک با فرانسه و انگلیس در جریان است. ما از این دو کشور تشکر می‌کنیم. امشب می‌‌خواهم درباره دلیل این حمله صحبت کنم.

بعد از این سخنرانی حملات هوایی بر سوریه از سوی آمریکا، فرانسه و انگلیس آغاز شد، خبرنگاران از سوریه گزارش دادند که صدای چند انفجار در پایتخت سوریه به گوش رسیده است.

وضعیت در خاورمیانه و به خصوص سوریه وخیم شد و خبرنگاران از سوریه گزارش دادند که پدافند هوایی سوریه در برابر هجوم آمریکا، انگلیس و فرانسه فعال شده است.

تلوزیون دولتی سوریه گزارش داد که پدافند هوایی دمشق تاکنون ۱۳ موشک غربی را رهگیری و در منطقه کسوه در حومه دمشق سرنگون کرده است.

در این تجاوز اشکار غربی‌ها به جز از موشک‌های که توسط پدافند‌های هوایی دفاعشد از جنگنده‌ نیز استفاده شده است وزارت دفاع انگلیس می گوید چهار فروند جت جنگنده تورنادوی این کشور در حمله به سوریه مشارکت داشتند.

منابع محلی گزارش دادند که یک پایگاه اصلی حزب‌الله لبنان در القُصیر در نزدیکی مرز سوریه و لبنان نیز هدف حملات موشکی ائتلاف امریکا-انگلستان-فرانسه قرار گرفته است.

رسانه‌ها گزارش لحظه به لحظه می‌دانند و یکی از رسانه‌ها نوشت که  تاسیسات نظامی “جبل قاسیون” در حومه دمشق که پایگاه “گارد جمهوری” و “لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه” است نیز هدف حملات نیروهای ائتلاف امریکا-انگلستان-فرانسه قرار گرفته است.

مرکز تحقیقاتی جمرایا” وابسته به “مرکز تحقیقات و مطالعات علمی سوریه” (SSRC) دیگر هدف حملات اولیه ائتلاف امریکا-انگلستان-فرانسه به سوریه بوده. این مرکز در  “ریف دمشق” واقع شده، در ماه دسامبر نیز هدف حملات موشکی اسراییل قرار گرفته بود.

این در حالی بود که وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد جنگنده‌های این کشور اقدام به شلیک موشک‌هایی به مراکز نظامی نزدیک حمص کرده‌اند.

خبرگزاری سوریه نوشت که تجاوز کشورهای غربی ، نقض آشکار قوانین بین المللی و نشانه نادیده گرفتن مشروعیت بین المللی از سوی کشورهای متجاوز است.

همچنان خبرگزاری سوریه نوشت که  ارتش سوریه با همان عزم و اراده ای که در برابر تروریستها ایستادگی کرد، در برابر تجاوز سه کشور غربی خواهد ایستاد.

سفیر روسیه در آمریکا در پیوند به تجاوز ائتلاف سه کشور غربی گفت که سناریویی از پیش‌طراحی‌شده در حال اجرا است. بار دیگر ما تهدید شده‌ایم، هشدار داده‌ایم که این اقدامات بدون تبعات نخواهند ماند.

سفیر روسیه در ادامه گفت که مسئولیت تبعات این اقدام به عهده لندن، پاریس و واشنگتن خواهد بود.

ساعت ۷ صبح به وقت افغانستان رسانه‌های سوریه گزارش دادند که هدف قرار گرفتن فرودگاه دمشق کذب است؛ با تمام موشک‌های شلیک شده در حمص مقابله شده است؛ ۱۳ موشک مهاجم ساقط شد.

تلوزیون سوریه گزارش داد که اوضاع شهرهای حسکه، لاذقیه، طرطوس و حلب عادی و آرام است، مرکز تحقیقات علمی مصیاف در حماه مورد حمله قرار نگرفته است.

سانا نوشته است که پدافند هوایی سوریه تجاوز سه گانه به مرکز تحقیقات برزه در دمشق و انبار مهمات ارتش در حمص را دفع کرد

همچنان وزارت خارجه روسیه گفت که دمشق در حالی مورد حمله قرار گرفته است که سوریه فرصت خوبی برای تحقق صلح در پیش داشت.

ساعت تقریباً ۸ صبح به وقت افغانستان وزیر دفاع آمریکا گفت که حمله به سوریه پایان یافت.

آمریکا و متحدین غربی این کشور بعد از شکست گروه تروریستی داعش در سوریه عصبانی شدند و دست به تجاوز آشکار به این کشور زدند.

این حمله در پی بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در دوما اتفاق افتاد که بعد از بررسی‌ها معلوم شد که هیچ حمله شیمیایی در دوما اتفاق نیفتاده؛ حال کشورهای متجاوز چه‌گونه این تجاوز آشکار را به یک کشور توجیه می‌کنند؟

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *