‌تخریب سه زیارتگاه متبرک اهل سنت توسط القاعده در سوریه

گزارشها از منطقه ریف حلب در شمال سوریه حاکی از آنست که امارت اسلامی عراق و شام وابسته به سازمان القاعده در سوریه اقدام به تخریب بارگاه‌های «شیخ خضر» و «حاجی حمدان» و فرزندش «محمد حاجی حمدان» در روستای «قباسین» در ریف حلب کردند.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این بارگاه‌ها از اهل سنت از جمله بارگاه‌های مقدس برای اهالی این منطقه به شمار می‌آیند که مورد احترام آنها بوده و عناصر مسلح وابسته به «امارت اسلامی عراق و شام» به این بهانه که زیارت از این بارگاه‌ها مغایر  شریعت اسلامی است، آنها را در این منطقه که بر آن تسلط دارند، تخریب کردند.

اهالی منطقه ریف حلب تاکید می‌کنند که بارگاه‌های این سه شیخ اهل سنت از احترام و جایگاه بالایی نزد اهالی منطقه ریف حلب برخوردار است.

به گفته آنان؛ عناصر مسلح «امارت اسلامی عراق و شام» به غیر از تخریب کامل این سه بارگاه مقدس که در مسجد «شیخ خضر» در منطقه «قباسین» قرار داشت و پس از تخریب تمام بناهای ساخته شده در مسجد، تلاش داشتند که خود مسجد را نیز تخریب و با خاک یکسان کنند.

آنان تاکید کردند: دخالت اهالی و مقابله با اقدامات عناصر مسلح «امارت اسلامی عراق و شام» مانع از تخریب کامل ساختمان این مسجد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *