عربستان: به تنهایی در سوریه وارد عمل خواهیم شد

 سفیر عربستان در انگلیس گفته که کشورش با همراهی غرب یا بدون همراهی آن به حمایت از مخالفان مسلح در سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود اظهار داشت: عربستان به تنهایی وارد عمل خواهد شد و درسایه عدم تحرک غرب، به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای مسلح در سوریه ادامه خواهد داد.

سفیر عربستان در مقاله ای در روزنامه “نیویورک تایمز” خطاب به “دوستان غربی اش” گفت: روابط بین عربستان و شرکایش بویژه به علت اختلاف نظرها درباره ایران و سوریه در بوته محک و آزمایش قرار داشت.

وی افزود: گزینه های سیاست خارجی برخی کشورهای غربی ثبات منطقه خصوصا امنیت همه جهان عرب را به خطر می اندازد.

سفیر سعودی در لندن خاطرنشان کرد: ریاض اعلام می کند که به تنهایی (در سوریه) وارد عمل می شود، و گزینه دیگری به جز حرکت با عزم بیشتر در امور بین المللی ندارد.

سفیر سعودی تأکید کرد: عربستان برای برعهده گرفتن مسئولیت هایش با حمایت شرکای غربی خود یا بدون حمایت آنها، وارد عمل خواهد شد.

وی درباره نگرانی ها درخصوص جریانهای افراطی مرتبط با شبکه القاعده و نفوذ آنها در درون مخالفان سوریه گفت: برای برخی ساده است که از (اهرم) تهدید القاعده به اقدامات تروریستی به عنوان بهانه ای برای تردید خود یا وارد عمل نشدن استفاده کنند.

وی بر حمایت عربستان از گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و مخالفان نظام این کشور تاکید کرد و گفت: ابزار مقابله با افزایش تندروی در سوریه و سایر مناطق همان حمایت مالی و در صورت لزوم تسلیحاتی از جناح میانه رو است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *