دست های پنهان موساد در آذربایجان و قفقاز شمالی

956169_4667251یک پایگاه خبری آذربایجانی فاش کرد که “الدار محمود‌اف” رئیس سابق وزارت امنیت ملی آذربایجان به دستور موساد از جریانات وهابی افراطی حمایت می کرده و گروه افراطی “سوکمه” را به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “الدار محمود‌اف” رئیس سابق وزارت امنیت ملی آذربایجان در زمان تصدی خود براساس طرح سازمان جاسوسی اسرائیل موساد از جریانات افراطی وهابی حمایت کرده و برای تحکیم جایگاه وهابیون در برابر شیعیان در راستای رسیدن به اهداف خاص این وزارت حتی در بین آنها گروه جدید “سوکمه(تخریب)” را سازماندهی کرده بود.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۳ در درگیری خونینی که بین دو گروه وهابی در کافه “سلطان سومقایت” روی داد این گروه نقش محوری داشته است. وزارت امنیت ملی آذربایجان و مقامات این وزارتخانه به بهانه حفظ اسرار عملیات از دخالت پولیس در پیگیری این حادثه جلوگیری کردند.

با اعترافات اخیر مقامات وزارت امنیت مشخص شده که گروه افراطی “کافیرلر دیاری” یکی از گروه‌های افراطی سومقایت تحت حمایت الدار محموداف وزیر سابق امنیت ملی بوده و یکی از نزدیکان وی رهبری این گروه افراطی را بر عهده داشته است.

الدار محمد اف تحت هدایت موساد مامور به تقویت اهل سنت و گروههای تکفیری در برابر شیعیان و همچنین سازماندهی و تجهیز گروههای تکفیری در قفقاز شمالی بوده است. که با ارائه اسناد متقن توسط پوتین به الهام علی اف مبنی بر نقش وزارت امنیت در تجهیز گروههای تکفیری در قفقاز شمالی الهام علی اف مجبور انحلال این وزارتخانه گردید.

Author

About Author